lasergreger
Hero
Under en diskussion i småpratet under skrivandets stund, om tvspel så fastnade jag vid tanken på ett rollspel i samma anda som Alan Wake och givetvis då Twin Peaks.
Hoppas ni ursäktar vad som förmodligen blir trevande och rabblande text men jag skriver ur huvudet.
Min tanke är ett spel där man alltid spelar i samma byggd, detta skulle vara bra för ett ihophållet tema, och spegla mot Twin Peaks på ett bra sätt? När jag frågar mig själv vad spelet skulle gå ut på så hittar jag svaret: "Att stoppa det overkliga och vridna att komma in" Jag vill ha en fast källa för antagonism i spelet, och detta skulle vara något likt Mörkret i Alan Wake och Black Lodge i Twin Peaks. DET försöker ta sig in i vår värld, och det är upp till vissa orättvist utvalda att stoppa DET.
När det gäller "DET" så vill jag inte riktigt skriva onska eller mörker. Jag tänker mig att det är någnting vridet och annorlunda. Som inte egentligen är ont, men det fel i vår värld, det fungerar inte helt enkelt och blir farligt.
Hur försöker DET komma in hit till oss då? Genom väldigt underliga portaler, vid brist av ett annat ord. DET kan påverka vissa bland oss och få oss att konstruera dessa broar. Jag tänker mig till exempel en person som samlar ihop alla tomburkar han kan, för att skapa en enorm pyramid, eller dylikt, inne i den mörka barrskogen, och om han lyckas så kommer DET att börja ta sig in.
Detta låter ju inte så originellt, men jag försöker nog inte vara så originell heller. Det jag verkligen vill satsa på är fokusen på DET, att det inte är ondskefullt utan FEL. Detta måste ju naturligtvis genomsyra hela alltet, jag vill ha ut den där känslan som man får efter ett tag i Twin Peaks eller Alan Wake: "Vad f-n är det som händer, EGENTLIGEN?!" När man tror att man börjar få lite grepp om saker, så kliver allt mer åt sidan och blir konstigare.
Jag skulle vilja veta vad ni tycker om denna idé? Känns det helt blasé? Eller vad skulle ni vilja se fanns med. Var är jag ute och cyklar och vad ska jag definitivt trycka mer på? Och andra allmänna tankar om detta så klart. Allt konstruktivt är hjärtligt välkommet.
Hoppas ni ursäktar vad som förmodligen blir trevande och rabblande text men jag skriver ur huvudet.
Min tanke är ett spel där man alltid spelar i samma byggd, detta skulle vara bra för ett ihophållet tema, och spegla mot Twin Peaks på ett bra sätt? När jag frågar mig själv vad spelet skulle gå ut på så hittar jag svaret: "Att stoppa det overkliga och vridna att komma in" Jag vill ha en fast källa för antagonism i spelet, och detta skulle vara något likt Mörkret i Alan Wake och Black Lodge i Twin Peaks. DET försöker ta sig in i vår värld, och det är upp till vissa orättvist utvalda att stoppa DET.
När det gäller "DET" så vill jag inte riktigt skriva onska eller mörker. Jag tänker mig att det är någnting vridet och annorlunda. Som inte egentligen är ont, men det fel i vår värld, det fungerar inte helt enkelt och blir farligt.
Hur försöker DET komma in hit till oss då? Genom väldigt underliga portaler, vid brist av ett annat ord. DET kan påverka vissa bland oss och få oss att konstruera dessa broar. Jag tänker mig till exempel en person som samlar ihop alla tomburkar han kan, för att skapa en enorm pyramid, eller dylikt, inne i den mörka barrskogen, och om han lyckas så kommer DET att börja ta sig in.
Detta låter ju inte så originellt, men jag försöker nog inte vara så originell heller. Det jag verkligen vill satsa på är fokusen på DET, att det inte är ondskefullt utan FEL. Detta måste ju naturligtvis genomsyra hela alltet, jag vill ha ut den där känslan som man får efter ett tag i Twin Peaks eller Alan Wake: "Vad f-n är det som händer, EGENTLIGEN?!" När man tror att man börjar få lite grepp om saker, så kliver allt mer åt sidan och blir konstigare.
Jag skulle vilja veta vad ni tycker om denna idé? Känns det helt blasé? Eller vad skulle ni vilja se fanns med. Var är jag ute och cyklar och vad ska jag definitivt trycka mer på? Och andra allmänna tankar om detta så klart. Allt konstruktivt är hjärtligt välkommet.