Hej! Min nuvarande kampanj tuffar på, men ibland målar jag in mig i ett hörn - hoppas på att en duktig person här på forumet kanske har några bra idéer för att få mig att komma loss!
Premiss: Spelarna eskorterar en nunna till landets heliga stad, och möter på konspirationer och skurkar på vägen. Förra spelmötet var lite spretigt, så för att ge spelarna ett gemensamt mål lät jag nunnan börja förblöda av stigmata på händerna, av övernaturliga orsaker.
Problemet är att jag har svårt att komma på vad som behöver göras för att nunnan skall läka!
Spelarna har hittills:
Mina egna lösa tankar:
Premiss: Spelarna eskorterar en nunna till landets heliga stad, och möter på konspirationer och skurkar på vägen. Förra spelmötet var lite spretigt, så för att ge spelarna ett gemensamt mål lät jag nunnan börja förblöda av stigmata på händerna, av övernaturliga orsaker.
Problemet är att jag har svårt att komma på vad som behöver göras för att nunnan skall läka!
Spelarna har hittills:
- Anlitat en skum läkare att undersöka nunnan, men de första behandlingsförsöken har inte hjälpt. Läkaren säger att nunnan har 12 dagar kvar att leva.
- Genom att kommunicera med andar har de tagit redan på att nunnan är ett andligt ”tomrum” (skurkarna vill använda henne som behållare för att inkarnera sin gud på jorden).
- De har tagit henne till en liten kyrka och gudtjänst, och tittat på reliker för att ge henne mer andlig kraft. Jag tillät ett improviserat ”relikslag” för detta, som misslyckades.
Mina egna lösa tankar:
- Skurkarna är vampyrer, kanske de har angripit nunnan och det krävs en konfrontation?
- Läkaren kanske kan lösa problemet, men behöver pengar för att påkosta en experimentell magisk blodtransfusion?
- Att besöka reliker vill jag uppmuntra, kanske var det inte en stark nog relik och kyrkan kan hjälpa till med en exorcist eller helare?