Kan någon hjälpa mig att stänga av Words fantastiska egenskap att slänga in horisontella linjer när jag klistrar in stycken eller trycker flera radmatningar i följd? Jag hittar fan inte var jag stänger av det. Bifogad bild visar exempel.
Word 2000, svensk. Ja, de kommer med vid utskrift. Syns i alla vyer. Kommer in här och var, men vägrar att försvinna. Jag har gått igenom autoformat, ändringsverktyget, allt. Jag blir tokig...
Ett sätt att fixa det på är att kopiera hela dokumentet och klistra in det som special - oformaterad text, men det ids jag inte då jag jobbar med mallarna och formateringen.
Det hade varit lättare att hitta problemet om du hade bifogat en fil där problemet hade förekommit. Eftersom jag inte har problemet själv (vare sig i Word2K, 2003 eller XP) så är det lite svårt att spåra det bara på beskrivningen.
Det är i det läget som jag bollar tillbaka till kunden med orden "Kan ej återskapa felet. Var god återkom med mer information." (plus en lång beskrivning av vad jag skulle vilja ha, i det här fallet en trasig fil).
Är inte Word underbart, så säg? Det värsta med Word, i min mening, är att programmet försöker tänka själv, att nu har jag gjort detta två gånger, nu vill jag nog göra det igen.
Datorer skall inte tänka, de skall göra!
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.