Nekromanti Hjälp - MS Word

Big Marco

Läskig
Kan någon hjälpa mig att stänga av Words fantastiska egenskap att slänga in horisontella linjer när jag klistrar in stycken eller trycker flera radmatningar i följd? Jag hittar fan inte var jag stänger av det. Bifogad bild visar exempel.

Ulfgeir

Swashbuckler
Nyfiken. Vilken version kör du?

Kör du i sidlayout-läge? Kommer linjerna med även vid utskrift?

Jag borde ha bättre koll på alla skumma saker man kan göra i word och excel än vad jag har, med tanke på att jag varit med och översatt dem. =^_^=

/Ulfgeir

Big Marco

Läskig
Word 2000, svensk. Ja, de kommer med vid utskrift. Syns i alla vyer. Kommer in här och var, men vägrar att försvinna. Jag har gått igenom autoformat, ändringsverktyget, allt. Jag blir tokig...

Ett sätt att fixa det på är att kopiera hela dokumentet och klistra in det som special - oformaterad text, men det ids jag inte då jag jobbar med mallarna och formateringen.

Ulfgeir

Swashbuckler
Hmm, skumt.. Njae, den versionen du kör är för ny för mig. Var Office-97 som jag jobbade med och som jag har installerad.

Det enda jag kan tänka mig att det beror på är att en inklippning sabbar en mall eller en ruta a la wordart. Så kolla grundmallen.

/Ulfgeir

EchonCique

Hero
Jag har ingen lösning på ditt problem, men jag råkade ut för det alldeles för ofta för att vilja använda Word till att layouta text överhuvudtaget.

Hjälper ni Marco, hjälper ni mig. Hjälp oss!

Krille

Super Moderator
Kan ej återskapa felet, återkom med mer info

Det hade varit lättare att hitta problemet om du hade bifogat en fil där problemet hade förekommit. Eftersom jag inte har problemet själv (vare sig i Word2K, 2003 eller XP) så är det lite svårt att spåra det bara på beskrivningen.

Det är i det läget som jag bollar tillbaka till kunden med orden "Kan ej återskapa felet. Var god återkom med mer information." (plus en lång beskrivning av vad jag skulle vilja ha, i det här fallet en trasig fil).

Big Marco

Läskig
LÖST

Problemet är att Word själv lägger in kantlinjer. Slå av dessa i AutoFormat samt under Kantlinjer (när du står på en).

*mutter*

malmkvist

Warrior
Re: LÖST

Är inte Word underbart, så säg? Det värsta med Word, i min mening, är att programmet försöker tänka själv, att nu har jag gjort detta två gånger, nu vill jag nog göra det igen.
Datorer skall inte tänka, de skall göra!