inzo1105
Veteran
Vi ska starta vår första EON IV grupp (Regnsynd) nästa vecka och en av mina spelare spelar en Mystiker. Vi ville komma på några mysterier som passar till hans karaktär och nedanstående är de som vi kommit fram till. Målet var att de passade vad han ville göra narrativt, men det var svårt att hitta regler som samspelade väl med effekterna vi letade efter.
Det jag skulle vilja ha hjälp med är att komma på eventuella regler som passar till effekterna vi önskar, och hur vi skulle kunna få in Övertag i mixen. Vill även gärna veta vad ni tycker om Momentens svårigheter och Magnituderna verkar balanserade.
Ceremonin var något jag skrev utan att lägga mycket tanke på den, så idéer för något mer passande är uppskattat.
Mysterierna i fråga:
Daaks Kraft
Kättarens Underkastelse
Bön. Visar målet Daaks Kraft vid beröring. Tvingar målet på knä.
Tappar vad denne håller i händerna.
Moment: Kanalisera 8. Magnitud: 8.
Omfång: 1 Varelse. Varaktighet: Koncentration.
Räckvidd: Intill.
Kättarens Fängelse
Rit. Låser målets medvetande från omvärlden tillsammans med en flamma av Daaks ljus. (Fast i sitt eget huvud)
Kroppen gungar i fosterställning under ritens effekt. Den påverkade måste få hjälp med att underhålla dennes kroppsliga funktioner under denna tid.
Ceremoni: En ring av salt(?) hälls ut runt den som skall fängslas. Sedan predikas det ur Liberan medans åkallaren vandrar i en cirkel utanför salt barriären.
Moment: Ceremoni 14 (1h), Ceremoni* 14 (3h), Kanalisera 13.
Omfång: 1 Varelse. Magnitud: 36.
Räckvidd: Intill. Varaktighet: Fullmåne.
Det jag skulle vilja ha hjälp med är att komma på eventuella regler som passar till effekterna vi önskar, och hur vi skulle kunna få in Övertag i mixen. Vill även gärna veta vad ni tycker om Momentens svårigheter och Magnituderna verkar balanserade.
Ceremonin var något jag skrev utan att lägga mycket tanke på den, så idéer för något mer passande är uppskattat.
Mysterierna i fråga:
Daaks Kraft
Kättarens Underkastelse
Bön. Visar målet Daaks Kraft vid beröring. Tvingar målet på knä.
Tappar vad denne håller i händerna.
Moment: Kanalisera 8. Magnitud: 8.
Omfång: 1 Varelse. Varaktighet: Koncentration.
Räckvidd: Intill.
Kättarens Fängelse
Rit. Låser målets medvetande från omvärlden tillsammans med en flamma av Daaks ljus. (Fast i sitt eget huvud)
Kroppen gungar i fosterställning under ritens effekt. Den påverkade måste få hjälp med att underhålla dennes kroppsliga funktioner under denna tid.
Ceremoni: En ring av salt(?) hälls ut runt den som skall fängslas. Sedan predikas det ur Liberan medans åkallaren vandrar i en cirkel utanför salt barriären.
Moment: Ceremoni 14 (1h), Ceremoni* 14 (3h), Kanalisera 13.
Omfång: 1 Varelse. Magnitud: 36.
Räckvidd: Intill. Varaktighet: Fullmåne.