Nekromanti Hjälp, namn förslag på grön postapokalyps

KamiFisk

Hero
Behöver hjälp med namnförslag på "Grön postapokalyps".
Spelet handlar i stora drag om överlevnad i en värld där moder jord tagit tillbaka planeten(giftiga pollen och naturkatastrofer.

Problemet är att jag inte kan komma på något trevligt välklingande namn på spelet.

Så massa namnförslag är välkomna.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Grön tänker jag på biologi - förkortas till bio. Men vill du ha svenskt, engelskt eller fejknamn? Biocalypse eller Biostorm är de två första som poppar ur mitt huvud.

KamiFisk

Hero
Svenska är ju att föredra, men svengelska, engelska och fejk namn kan också fungera. Huvudsaken är att det ligger bra i mun.

Genesis

Ni dés ni maître
Haha, mitt projekt var väldigt liknande tills alldeles nyss, när jag helt bytte inriktning. Så jag behöver inte mina tidigare namnklur. Jag funderade på ett par namn: Äventyrsmark och Vildjord. Nu har jag bytt genre helt, så du kan få namnen om du vill.

Möller

Hubert Hortlax
Finns inte redan Summerland för denhär settingen?

Annars kanske (post-)Ekopokalyps är ett möjligt namn...

Yggdrasil

Äh, int vet jag.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Gaia är ett skitbra namn, men jag tänker iofs. inte på postapokalyps för det (vilket iofs. kan bero på att jag själv skriver på Gaias hjärta till Bortom... :gremtongue: ).

Personligen gillade jag Möllers namnförslag, men tycker det kan förenklas till Ekokalyps.

!Paxen

Swashbuckler
Paradiset, Grönt/Grönska, Fullkomligheten, Spridning.

Har för mig att det ska finnas något rollspel som heter Paradise, så kanske skippa Paradiset. Grönska låter bättre än Grönt. Fullkomligheten tänkte jag bara att det var ett bra namn. Spridning tänkte jag.. Ja, det behöver väl jag inte förklara..?

Gaia låter inte så svenskt, men det är ett bra namn.

!Paxen

Swashbuckler
Robert Jonsson said:
Paxen said:
Gaia låter inte så svenskt, men det är ett bra namn.
Det är grekiska så det är inte så konstigt. :gremwink:
+1

Men jag hade uppfattningen att det skulle vara ett svenskt ord. Men det kanske inte gör skillnad..?

Simon

Swashbuckler
McFisk said:
Behöver hjälp med namnförslag på "Grön postapokalyps".
Spelet handlar i stora drag om överlevnad i en värld där moder jord tagit tillbaka planeten(giftiga pollen och naturkatastrofer.

Problemet är att jag inte kan komma på något trevligt välklingande namn på spelet.

Så massa namnförslag är välkomna.

Ooooooh jag vet jag vet jag vet!!!

Den grönskande framtid

naturligtvis!