Nekromanti Hjälp, samansättning

KamiFisk

Hero
Joined
1 Feb 2010
Messages
928
Location
Uppsala
Behöver hjälp med att göra en "spännande" serie sida.
Har storyboard klar, och ungefärligt händelse fölopp i skiss. Men vet inte hur jag skall göra en bra layout.

Ni får gärna klippa och klistra ihop bilden så som ni tycker att en bra serie sida skall se ut.
 

Attachments

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,705
Location
Rissne
Den övre delen tycker jag ser helt OK ut. Däremot tycker jag att blicken dras lite fel där innan rutan med armen som ska plockas upp. kanske kunde den rutan sänkas ner lite? För mig hamnar jag nämligen där direkt efter "!", och det blir ju lite fel.

Sen är jag inte 100% på det klara med vad som händer. I rutan som egentligen ska vara innan armupplockningen, dvs den där han ramlar bakåt (?), så ser jag inte riktigt... är det något som slår honom? Det är nog där det är som mest otydligt.
 

KamiFisk

Hero
Joined
1 Feb 2010
Messages
928
Location
Uppsala
Arm upplockaren kastar sitt vapen i huvudet på motståndaren. håller med om att det är lite otydligt i skissen.
 

KamiFisk

Hero
Joined
1 Feb 2010
Messages
928
Location
Uppsala
Kanske borde ta bort snurr grejen och göra en bilden när vapnet kastas för att sedan klippa till "surprise" bild ?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,705
Location
Rissne
McFisk said:
Kanske borde ta bort snurr grejen och göra en bilden när vapnet kastas för att sedan klippa till "surprise" bild ?
Jag gillar snurren, men platsmässigt blird et nog svårt att ha båda. Idealet tror jag hade varit kast-snurr-!-träff-armplock. Men om det blir kast-!-träff-armplock tror jag också att det blir bra.
 
Top