Nekromanti Hjälp till ett handel och sjöfarts rollspel

Eldorin

Veteran
Jag har åter tagit upp ett gammalt projekt som legat åt sidan allt för länge. Nu behöver jag lite hjälp för att gå vidare.

Det är ett historiskt rollspel med grunden 1600-1800 tal med huvudvikt på 1650-1750.

[color:\\"green\\"] Jag behöver hjälp med att hitta priser på olika båtar, samt även utrustning och varor. Vad kostade t ex tyg från Indien? [/color]

Behöver hjälp med annat också sedan och är ni intresserade hör av er.

Muggas

Hero
Lite hjälp på vägen...

Det enda jag kan bidra med är en länk till manualen för det klassiska datorspelet Pirates! Den innehåller en del information om skepp, handel, pirater (naturligtvis) och sjöfart samt kolonialverksamheten i allmänhet under 14-1700 talet i den karibiska övärlden. Jag kommer inte ihåg om den inkluderade priser eller värde på varor, dock. Hoppas det är till någon hjälp i alla fall...

Eldorin

Veteran
Re: Lite hjälp på vägen...

Tack för länken. Den var inte nu till mycket hjälp men mycket fakta fanns där som jag skall se om de är någon hjälp senare. Ett av mina favoritspel. Var med och gjorde en stor förändring av den innan den kom till Amigan osv. Fick faktist bra betalt av dem för det. Det blev aldrig en uppföljare vilket var det vi gjorde, men vårt grundarbete användes sedan till Pirates Gold.
Vad vi tjänade? ca 24 000 var. Skulle tagit mer betalt kanske :gremgrin:

Muggas

Hero
Kul! [OT]

Ett av mina också. Blev nästan Kings advisor en gång, efter avslutad karriär :gremwink:. Jaså, du var med och bidrog till amigaversionen och Pirates Gold? Programmerare eller?

Eldorin

Veteran
Re: Kul! [OT]

Nej inte riktigt. Vi kom över kodlistningarna som var och utgick från dem. Det var mycket simplare förr. Programerade en hel del på den tiden. Nu blir det mest hemsidor som webbshoppar och portaler.