morkbollen_UBBT
Warrior
Jag bodde nyligen utomlands så jag påbörjade en halv kort kampanj på 15 sessioner som handlar om två magikers flyckt från Thay.Vi har spelat 3 sessioner och det är dags för den stora flyckten, men nu har jag kommit hem igen och en annan av våra spelare har också kommit tillbaka. Jag har lite svårt att få med honom i min kampanj, jag ska berätta varför.
Storyn till min lilla kampanj är att två lärlingar i Thay stumblar över en Mystra cleric som åkt till Thay för att hämnas sin döda familj. Han börjar döda magiker och en dag så möter han våra två magiker som har en viss intern tävling mot varandra. Strid utbyter, men bådas mästare kommer och lyckas besegra magiker dräparen. De båda lärlingarna börjar(på order av mästarna) slåss och dra i clericens stav som bryts på mitten och dom knockas, har lite flummiga drömmar osv. När dom vaknar upp ligger dom i den enas mästares laboratorium upp bundna och med varsin stavdel liggande framför dom. Staven har slagit hål på verkligheten och magisk energi flödar in i faerun. Mästarna vill så klart forska och utnyttja detta och tänker offra lärlingarna. Här kommer nu grejen.
Magiflödet lämnar spår i våra små lärlingar och dom lvlas upp till dugliga sorcerers, dom väljer spells, får feats och allt vad det innebär, förutom att dom splittar magiskolorna mellan varandra, dom kan alltså bara utnyttja de magiskolor som flödar ut ur sin del av staven. Dom kommer även att få en lvl per session, och nått jag pushat på är att folk får inte lvls bara så där, så det är nått väldigt speciellt. Nån(hoppas jag!) väljer Knock och sen flyr dom. Dom får väl leka gudar en stund, men dom kommer snabbt inse att magin håller på att förgöra dom och dom måste hitta stavens ursprung och finna ett sätt att separera sig själva från det hela. Vilket dom gör genom att typ hitta information om den döde mystra clericen. Så det blir en liten resa över faerun på jakt efter svar, med sina fd. mästare jagande efter dom. Det hela är iaf tänkt att sluta med en showdown i ett mystra tempel mot magiker dräparen(som ressats), med att Mystra bryter striden och några moraliska val flumsaker i slutet.
Nu är min fråga hur ska jag göra med min tredje spelare? Att bara slänga in nån annan karaktär funkar inte eftersom jag redan specificerat att dom kommer få lvlar snabbare än nån annan. Så ska jag slänga på en till magiker, men hur göra jag då med fördelning av kraften och en stav är mycket coolare än t.ex. en filt som rivs sönder . En sak vore en utvald cleric från Mystra, då hon har en hand i det hela, eller nån annan gudom som genom sin gudom får lvlar snabbare. Vad tror ni? Har ni nått bra förslag? Känner mig lite desperat...
Storyn till min lilla kampanj är att två lärlingar i Thay stumblar över en Mystra cleric som åkt till Thay för att hämnas sin döda familj. Han börjar döda magiker och en dag så möter han våra två magiker som har en viss intern tävling mot varandra. Strid utbyter, men bådas mästare kommer och lyckas besegra magiker dräparen. De båda lärlingarna börjar(på order av mästarna) slåss och dra i clericens stav som bryts på mitten och dom knockas, har lite flummiga drömmar osv. När dom vaknar upp ligger dom i den enas mästares laboratorium upp bundna och med varsin stavdel liggande framför dom. Staven har slagit hål på verkligheten och magisk energi flödar in i faerun. Mästarna vill så klart forska och utnyttja detta och tänker offra lärlingarna. Här kommer nu grejen.
Magiflödet lämnar spår i våra små lärlingar och dom lvlas upp till dugliga sorcerers, dom väljer spells, får feats och allt vad det innebär, förutom att dom splittar magiskolorna mellan varandra, dom kan alltså bara utnyttja de magiskolor som flödar ut ur sin del av staven. Dom kommer även att få en lvl per session, och nått jag pushat på är att folk får inte lvls bara så där, så det är nått väldigt speciellt. Nån(hoppas jag!) väljer Knock och sen flyr dom. Dom får väl leka gudar en stund, men dom kommer snabbt inse att magin håller på att förgöra dom och dom måste hitta stavens ursprung och finna ett sätt att separera sig själva från det hela. Vilket dom gör genom att typ hitta information om den döde mystra clericen. Så det blir en liten resa över faerun på jakt efter svar, med sina fd. mästare jagande efter dom. Det hela är iaf tänkt att sluta med en showdown i ett mystra tempel mot magiker dräparen(som ressats), med att Mystra bryter striden och några moraliska val flumsaker i slutet.
Nu är min fråga hur ska jag göra med min tredje spelare? Att bara slänga in nån annan karaktär funkar inte eftersom jag redan specificerat att dom kommer få lvlar snabbare än nån annan. Så ska jag slänga på en till magiker, men hur göra jag då med fördelning av kraften och en stav är mycket coolare än t.ex. en filt som rivs sönder . En sak vore en utvald cleric från Mystra, då hon har en hand i det hela, eller nån annan gudom som genom sin gudom får lvlar snabbare. Vad tror ni? Har ni nått bra förslag? Känner mig lite desperat...