Fler tips!
"Och jag skulle gärna vilja ha lite förslag till vad som kan hända och slp och sånt."
Förslag angående svärdet:
* När Rp hittar svärdet så är det splittrad i två eller fler delar. Hur ställer sig Draken till detta, kräver han att det skall vara helt? om ja så kan det bli RP som får i uppdrag att "laga" svärdet.
* När RP kommer tillbaka med det stulna svärdet visar det sig att det trots allt inte är det riktiga utan en mycket skicklig förfalskning. Nu uppstår frågan när det riktiga stals och av vem? Det måste dock ha skett inom en tioårsperiod i och med att det var rätt svärd för tio år sedan då draken sist kom på besök. Vem har haft möjlighet att göra en så bra kopia?
Man kan kombinera dessa alternativ på så vis att RP upptäcker att det svärd som stulits inte var det riktiga då det gått sönder när de finner det i Kern.
Det du dock måste har klart för dig innan du börjar arbete på kampanjen är vem eller vilka som stulit svärdet då det påverkar hela handlingen och kampanjens händelseförlopp. Det på verkar vilka kartor du behöver göra, vilka SLP du behöver göra, osv.
Tänkbara tjuvar:
* Draken (som andra redan nämt)
* Slavhandlare från Kern, en eller flera.
* En vanlig simpel tjuv från kungadömmet som flytt till Kern i hopp om att undgå rättvisan.
* Någon som vill ta makten från nuvarande kung. Detta kan vara en enskild person eller en sammanslutning.
* Kungen själv! Han kanske är trött på ständigt svara inför draken och tänkt sig att både döda draken och ta dess rikedomar samt behålla svärdet. Att han stulit svärdet är för att draken skall anfalla kundadömet så att han få en legitim ursäkt för att döda draken.
Vilka som kan bli SLP
* Draken
* Kungen
* Tjuven, dvs den som stal svärdet. Vem detta är beror på vem du bestämt dig för att det skall vara.
* En eller flera slavhandlare
* En eller flera gladitorer
* En mr.Handyman. Vad jag menar är en person som du kan ta till då RP gjort något och ställt tilll det för sig som du inte räknat med från början. Denne kan vara någon som det blivt bekanta med i Kern eller någon från kungadömmet som t.ex. en riddare eller en "informatör", läs spion.
Tja det var väl de tips jag kommer på just nu. Hoppas de är till någon hjälp.