näe, om man tar med alla faktorer så blir det ofta rätt bra. skurken, uppdraget, hur rpna får uppdraget, olika sl, olika händelser och sånt. När man improviserar är man öppnare för saker som rpna vill göra och kan ändra på planerna. ett av mina bästa kampanjer utspelades som uppföljning av ett improvisationsäventyr som mina spelare döpte till 16 hästar. Alven i gruppen ägde hästar och blev stulna på 16 stycken, han och hans vänner följde efter rövarna till marknaden och där skurkarna redan sålt hästarna till en adelman från soldarn. Rpna blev tvingade att välja mellan att följa efter skurkarna eller hästarna. De följde efter hästarna till soldarn där de blev gripna för att ha åkt med ett piratskepp. Riddaren i gruppen gick till kungen och vädjade att hans vänner skulle släppas fria.(han kan ju inte bli gripen, han är ju ädling) gruppen blev frisläppta och inbjudna till kungens fest i palatset. Den natten då alven letade efter en toalett såg han lönnmördare smyga mot konungens svit med stål i händerna! Efter en blodig stid dödade alven 9! lönnmördare med händerna och räddade kungens liv. Kungen blev glad för hans lojalitet och erbjöd han att bli kapten. Lönnmördarna var utsända av Almirro silversparre och kriget hade börjat... Rätt bra tycker jag.
"I begynnelsen skapade människan Gud"