Det enklaste...
Är väl rimligtvis att ta död på honom. Och det ojämförbart bästa sättet om du nu är lönnmördare är att förgifta honom. Leta upp ett fördjävla giftigt djur och lägg i hans sovsäck. Förgifta hans mat. Eller varför inte helt enkelt få de andra att döda honom (om de inte är kassa spelare och spelar efter vad de vet i stället för vad deras roller vet)... Detta kan göras genom att ljuga skickligt... Till exempel kan du (om du nu kan förflaska) lägga ett falskt brev från eran ärkefiende i hans utrustning. Sedan kan du närma dig de andra och göra ett sött erkännande (inga problem att smutskasta sig själv med heder 6) i vilket du berättar att du egentligen tänkte stjäla från honom men att du råkade hitta det där pergamentet. Be om ursäkt för att du tänkta stjäla av honom men säg till de andra att du har hittat det hos honom och att du tycker att ni kanske borde konfrontera honom med tanke på innehållet (förräderi, förräderi, förräderi)... Det är ett sätt. Det bästa är nog ändå, mitt i en strid, att försöka förgifta honom med en nål eller något, han lär inte märka det, och om du är någorlunda på att gömma sådana saker så skulle du nog kunna förgifta honom utan att de andra förstår attt det var du.
Var lite uppfinningsrik som lönnmördare. *flinar* Nästan alla spelare jag har haft tänker på lönnmördare som män i gränder på natten med långa knivar. Men i realiteten är det ett väldigt svårt att döda någon med en kniv. Det bästa sättet är gifter, giftet behöver inte ens vara till den du skall döda. Varför inte ge hans vakthund ett gift som gör att hunden går bärsärkagång? Eller försök bli polare med honom, då blir det ännu lättare att komma honom in på livet.
Uppfinningsrikedom är en lönnmördares bästa vän.
"Jag får väl spöa vem jag vill? Fascist!"