Nekromanti hjälpa chrull att opta

chrull

Stockholm Kartell
Eftersom magnus ber om hjälp så tänker jag det också.
I samma kampanj (dvs i eberron) så spelar jag en Changeling Soulknife.

Jag har funderat lite på att multiclassa den för att kunna göra roliga läskiga saker. Nån som har nått tips?
Att han är chaotic evil kanske hjälper att veta. Improved Iniative, Psionic weapon...
För tillfället level 2, så jag vill inte ha nått som blir användbart först vid soul knife 13/rouge 7, utan snarare 3/2 eller 4/3 :gremsmile:

chrull

G

Guest

Guest
2 tips. 1) Byt till Forgotten Realms. 2) Drow Fighter kicks ass!

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Det är nog försent

Vi har redan spelat en omgång i Eberron, och Chrulls gubbe är redan en changeling psion. Och i grund-D&D kan man såvitt jag vet inte köra multi-races. :gremlaugh:

M.

Radagast

Swordsman
Re: Det är nog försent

"Vi har redan spelat en omgång i Eberron, och Chrulls gubbe är redan en changeling psion. Och i grund-D&D kan man såvitt jag vet inte köra multi-races."

Psion? Tyckte det stod Soulknife, och i 3.5 är det en class och inte en prestige class (som i 3.0)

/ Radagast

Bombu

Hero
Jag har funderat lite på att multiclassa den för att kunna göra roliga läskiga saker. Nån som har nått tips?
Att han är chaotic evil kanske hjälper att veta. Improved Iniative, Psionic weapon...
Nu är jag ingen expert på Psionic, så jag borde kanske hålla tyst, men det gör jag inte ändå :gremsmile:

Roguen, borde naturligtvis ha nått litet lätt dolt vapen, eller ännu bättre, träna sig på Improved unarmed strike, varför då då??

Jo då kan man få in sin sneak attack utan, att behöva dra upp nått vapen. Improved initiativ, är ju coolt då kan man ju enklare få in sneak genom att få motståndaren flat footed.

Jag tror på tumble för att manuvrera sig till flanking position utan att utsättas för onödiga attacks of oportunity.

-------

En kul rogue sak är ju hand armborstet, det är inte snuskigt bra, men så himla coolt, att göra grymt mycket skada på sneak attack med ett handarmborst är bara för häftigt.

Bombu

Radagast

Swordsman
Jag tror att Ranger eller Rouge är det bästa i tidigt stadium, vilken som passar bäst beror nog lite på vilken typ av prestige class man tänker avancera mot senare.

/ Radagast

Hunk

Hero
Multi Racing

Vi har redan spelat en omgång i Eberron, och Chrulls gubbe är redan en changeling psion. Och i grund-D&D kan man såvitt jag vet inte köra multi-races.
Med racial classes à la Savage Species så har man i alla fall mekaniken, så det skulle nog gå att ordna. Det är bara att fjäska för DM - ge honom en back öl eller en flaska maltwhisky av finare sort, så går det säkert fint!

Byta till FR är kanske svårare, men portaler finns väl spridda över allt i high fantasyvärldar som Faerun och Eberron?

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Portaler

Byta till FR är kanske svårare, men portaler finns väl spridda över allt i high fantasyvärldar som Faerun och Eberron?
Jo, det är klart, men jag tror inte att det är Chrull som bestämmer var de dyker upp... och nu har ju Dante läst in sig på Eberron, så jag föruser inte en dimensionsförflyttning inom den närmsta tiden. :gremlaugh:

Själv vill jag köra (som DM) en Planescape-variant där man hoppar som tokig mellan världarna! Det är coolt, tycker jag.

M.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Mea Culpa

Ett misstag från min sida, Soulknife är han förstås, men det hjälper nog inte om han vill bli drow... :gremlaugh:

M.

Hunk

Hero
Re: Portaler

Jo, det är klart, men jag tror inte att det är Chrull som bestämmer var de dyker upp... och nu har ju Dante läst in sig på Eberron, så jag föruser inte en dimensionsförflyttning inom den närmsta tiden.
Det är väl ungefär lika troligt som att jag skulle börja spelleda Forgotten Realms (eller Eberron) eller tillåta multi-racing och gnommunkar...

Edit:
Det är väl inte helt otroligt att jag skulle kunna börja spelleda FR - världen är rätt juste - men några gnommunkar kommer jag aldrig att tillåta!

Alla som inte spelar som jag spelar fel :gremgrin:!

Tyr

Hero
Ranger låter som en god idé. Särskilt med tanke på att gruppen tydligen utvecklat ett visst hat mot Warforged, vilket gör val av favored enemy mycket lätt. :gremsmile: