Nekromanti Hjältar i Mundana

Skulle man inte kunna få lite mer utförlig info om dessa. Jag tänker då främst på Krilles, Marcos, CJSs och Dans karaktärer. Det skulle vara roligt att få veta lite mer om dom. Men även större hjältar som Herr Ivian eller Carwelan...

Mvh Victor Palm

I'll be back

PS. Jag har för mig att Marcos enda karaktär är Cerec Tzorcelan, och honom vet vi ju redan en del om, därför behövs det inte mer om honom. Varför jag skrev med Marco den åvanstående listan är för att han kanske har fler karaktärer, vad vet jag? DS.

Arvid

Warrior
En sak bara. Jag tror inte att man skulle kunna ta statsen på deras gubbar och använde dem till typ Kiyona när man själv spelar. Ta Rhancom Manziir som exempel. Han vann svärdsspelen ett år, alltså lär han ha skyhögt värde, vilket jag inte tror att han har "på formuläret".

PS. Jag har för mig att Marco spelat Manziir också.

Krille

Super Moderator
"En sak bara. Jag tror inte att man skulle kunna ta statsen på deras gubbar och använde dem till typ Kiyona när man själv spelar. Ta Rhancom Manziir som exempel. Han vann svärdsspelen ett år, alltså lär han ha skyhögt värde, vilket jag inte tror att han har "på formuläret"."

Sen varierar definitionen av "skyhögt" från grupp till grupp. Många av oss som speltestade ansåg till exempel att FC 18 var ett skyhögt värde och 21 var überhjältenivå. Vi hade problem med Domino Lytaire i Operation Mangala med FC 18.

Men här på forumet hör man ju ibland om rollpersoner med FC 25 eller högre, och en och annan har haft problem med att Martaris inkarnation "bara" har FC 20.

Det är en del av orsaken bakom att vi är så ämlans tveksamma till att sätta ut värden på rollpersoner och spelledarpersoner. Om man istället sätter sina egna värden, balanserade efter sin egen version av spelvärlden, så uppstår inga problem med att Kiyona plötsligt "bara" har FC 21.

Big Marco

Läskig
Re: Rhazcom Manziir

Jo, det var min rollperson under en längre tid. Han är en av de trevligaste jag har spelat med, även om han irriterade ihjäl alla övriga spelare och rollpersoner. ,-)

Att han vann svärdsspelen.. Ja, han är duktig på många saker. Att vara rik är en av dessa. ,-)

Big Marco

Läskig
Re: Domino (OT)

Vi hade problem med Domino Lytaire i Operation Mangala med FC 18.

Fast jag misstänker att ni hade problem denna stackars missförstådda väna varelse främst pga att hon är (var? ,-) smart, snarare än att hon var erfaren och stridstränad?

(Fö, mina spelare köttade Caine, efter att ha satt hur många skott, knivhugg, knytnävsslag och lårar (!) i/på honom, med ett uttalande uttalat med samma frenesi och längtan som Nich Cage gör i slutet av Face/Off. ,-)

(Oj, jag känner mig nostalgisk ikväll. M:UA har gjort mig ung igen)