Nekromanti [Hjältarnas tid] Konventsäventyr från GothCon XLI

Krille

Super Moderator
Nu efter GothCon har vi lagt upp konventsäventyret Havsdrakens tand, skrivet av Bolongo, för nerladdning som ännu ett demopaket till Hjältarnas tid. Du hittar det här:

http://helmgast.se/hjaltarnas-tid/

Dessutom har vi lagt upp hjälpmedlet Stentavlan till äventyret Sagor från Trollskogen på samma plats.

Mycket nöje!

Bolongo

Herr Doktor
Designer's notes:

När jag fick uppdraget att ordna det här arrangemanget ställde jag upp 3 kriterier för mig själv.

1. Äventyret skall kräva minimalt med förberedelser från SL, och kunna genomföras under ett konventspass (5 timmar inklusive sals-och-SL-fördelning, regelförklaring och hämta-kaffe-paus).

2. Det skall visa upp vad man kan göra med HT-systemet. Några annorlunda strider, några olika typer av Utmaningar.

3. Det skall visa att man lätt kan konvertera monster från andra spel till HT, eller uppfinna dem själv.

Ja, och så det underförstådda kriteriet att det skall vara kul, förstås.

Dunderklumpen

Veteran
Tack för det, Krille och Jonas! Det var skoj att spela, även om vi fick hasta igenom sista biten - så är det när man är sista gruppen, sista dagen på konventet och alla behöver dra... :)

Staffan

Myrmidon
Ser vid första anblicken ut som ett bra konventsäventyr, men det är en sak jag måste protestera mot:
Hur kan piraterna ha ett skepp som heter Fantomen? Att slåss mot pirater är ju Fantomens huvudsyssla!

Bolongo

Herr Doktor
Staffan;n233566 said:
Ser vid första anblicken ut som ett bra konventsäventyr, men det är en sak jag måste protestera mot:
Hur kan piraterna ha ett skepp som heter Fantomen? Att slåss mot pirater är ju Fantomens huvudsyssla!
Trope subverted!