Nekromanti [Hjälp!] För ett jämställt och välkomnande WRNU

Status
Not open for further replies.

RasmusL

Champion
Krille;n140850 said:
Jag ska inte uttala mig för andra, men jag brukar faktiskt ta illa upp av slacktivism-grejer när de handlar om mig.

Så det skulle kanske vara en bra idé att fråga dem som slacktivism-grejen handlar om huruvida de skulle ta illa upp eller till och med om det ens skulle hjälpa.
"Alla forumanvändare"? Det var väl det jag gjorde?

RasmusL

Champion
walium;n140841 said:
Man 1: Vad duktiga ni är som har tagit ämnet på allvar. Kakor åt alla!

Man 3: Ja! Kakor gillar kvinnor att baka. Och män att äta. Kanske kan vi öppna ett särskilt kakforum där alla kan få plats?

Man 9: Ja, själv gillar jag kvinnor och är alltid snäll mot dem. Mina observationer tyder på att de är ganska lika oss. Ville bara att ni skulle veta detta.

Man 1: Nu har vi verkligen kommit någonstans. Detta är en bra början grabbar!
Ja alltså, vill du misstolka precis allt jag skrivit i tråden så går det bra. Frågan är dock walium: vad tjänade vi på det här?

RasmusL

Champion
Jag ser det så här, 8300 visningar senare kanske någon procent av besökarna lärt sig något från videos, artiklar och annat. Det här är nu officiellt ett avslutat kapitel, det finns inget historiskt värde mer än minnet av procesen och jag skulle tycka att det var fett om vi tog bort tråden! (jag börjar iaf radera mina inlägg från början till slut)

Tack alla som deltog, ny tråd i samma stil nästa vecka!

Doomhamster

Swordsman
RasmusL;n141025 said:
Jag ser det så här, 8300 visningar senare kanske någon procent av besökarna lärt sig något från videos, artiklar och annat. Det här är nu officiellt ett avslutat kapitel, det finns inget historiskt värde mer än minnet av procesen och jag skulle tycka att det var fett om vi tog bort tråden! (jag börjar iaf radera mina inlägg från början till slut)

Tack alla som deltog, ny tråd i samma stil nästa vecka!
Allvarligt? Jag förstår att du är besviken över att ditt initiativ inte togs emot som du velat, men det här känns lite överdrivet.

RasmusL

Champion
Doomhamster;n141034 said:
Allvarligt? Jag förstår att du är besviken över att ditt initiativ inte togs emot som du velat, men det här känns lite överdrivet.
Det här är en process, den här delen av den är avslutad. Vi börjar på ny kula nästa vecka. Det kan tyckas drygt av mig att vara den som "bestämmer" det men jag startade den, någonstans måste den ta slut och om jag får välja så är det bättre att den låses med vilje än pga gräl.

RasmusL

Champion
Stor ursäkt att jag tog tolkningsföreträde från andra, det var inte min mening men jag förstår att och troligtvis varför det blev så!

RasmusL

Champion
Voldstagg13;n141044 said:
Du, Rasmus, jag ger dig en digital kram och tackar för ett bra initiativ!:)
Tack detsamma. Jag har lärt mig massor av tråden och jag hoppas att åtminstone någon mer känner samma lika. Vi kan göra det här forumet till en bättre plats på sikt, det är jag övertygad om!

Björn den gode

Swashbuckler
Då har jag också tagit bort min badge då. Jag tycker fortfarande att det var en bra idé (nej inte som skulle lösa alla problem men något litet) men om det uppfattades som ett hån så är det naturligtvis inte bra, plus att kampanjen är avslutad.

Jag tror att det är fel tänkt att folk som gör små saker är mindre benägna att göra större saker, snarare tvärtom faktiskt och jag tycker det är lite trist att vi så ofta hamnar i att kritisera varandra fastän vi är på samma sida.

Det blir lite som att en alltid gör fel eftersom det alltid går att göra mer. Skänker jag pengar till ingen människa är illegal så kan jag kritiseras för att jag inte går ut och är med på utvisningsblockader. När jag gör det så kan jag få kritik för att jag följer polisens uppmaningar (eller för att jag inte gör det), oavsett så kan jag få kritik för att jag inte öppnat mitt hem för en flyktingfamilj och till slut finns det andra som kan kritisera för att vi inte löser problemen på plats (fast det brukar i ärlighetens namn ofta vara på en annan sida). Jag tycker det är en konstig kritik och tror inte att den är konstruktiv eftersom jag tror att alternativet oftast inte är att göra mer utan att göra mindre.

Men jag har faktiskt upplevt mer och mer att detta inte händer, att alla sorters engagemang blir påhejat och att det finns en acceptans för att inte alla engagerar sig i allt och att det inte betyder att en är mot sådant engagemang. Det jag har sett på senare tiden är att det tvärtom finns mycket hjälp och uppskattning att få för de som vill lyssna.

Utan att bli för specifik så upplever jag ofta att det går till så här. Någon gör fel, säg gör en hemsida för ett lajv som uppfattas som problematisk av transpersoner. Någon påpekar detta, antingen en drabbad eller någon som är mer insatt i frågorna. Om den första personen då inte börjar försvara sig och blir defensiv utan erkänner att det blivit fel och ber om hjälp så får den det. Det finns då folk som inte bara uppskattar att en kan erkänna sitt fel utan vill hjälpa till att skriva om texterna och erbjuder sig att granska kommande texter. De är naturligtvis jättebra och visar också på att det faktiskt inte är så farligt att göra fel som det ibland kan kännas.

På samma sätt så brukar de vegetarianer och veganer jag träffar oftast tycka att det är en positiv grej att jag bara äter kött 2dgr/vecka. Visst kan det ibland leda till en diskussion om varför jag inte går hela vägen men jag har bara träffat en person som tyckte att det var värre än att äta kött hela tiden.

Jag tänker fortsätta anmäla problematiska inlägg (och är faktiskt imponerad av hur snabbt någon moderator då brukar titta till det) och jag tänker fortsätta att försöka låta bli att osynliggöra kvinnor och verka för en jämställd hobby. När jag misslyckas så blir jag glad ifall någon påpekar det för mig, nej det är inte någon annans ansvar men det kan hjälpa. Tack på förhand.

Status
Not open for further replies.