Anthrox
Byns sämsta Majestix.
- Joined
- 8 Jun 2017
- Messages
- 4,556
Rymningen: Det krävs ett viss mindset för att vara kreativ med prylar för att göra något sådant, så det behövs nog en del grejer som är uppenbara, kombinerat med en del grejer som är mindre uppenbara, att använda för en rymning. Sen beror det väl lite på vilka djur som väljs att spelas med (Ska det bestämmas innan eller i början?, exv kan ju en undulat göra väldigt mycket inne i djurhemmet för att släppa lös djur i större burar. Men om ingen spelar en undulat blir det drygt att ha med den tankegången in i spel.
I djurhemmet:
I djurhemmet:
- Kattdjur: Saker på höga höjder; exv nycklar på höga hyllplan, hundmat som kan distrahera vakthunden utanför i ett skåp i köket, bjällran vid entrédörren som visar på att en kund kommit in i lokalen
- Hunddjur: Muskeljobb, både bära tungt och forcera; exv öppna mindre burar med brute force, dra upp en låst skrivbordslåda för att hitta husnyckeln, flytta runt möbler för att ge andra djur bättre möjligheter
- Fåglar: Smått eller osannolikt högt; exv ta takfönstret för att komma till utsidan, ta sig igenom spjälorna in till ett djur med större bur, nycklar som hänger på en krok på väggen, talande fåglar kan även distrahera personal genom att säga något tramsigt de fått lära sig
- Gnagare: Extremt smått och smidiga utrymmen; exv hål i väggen för att komma till utsidan, smala springor i fönster etc, klättra upp i fönster och välta ner små blomkrukor
- Vattenslang, kan användas för att mota bort vakthunden, spola upp jorden vid stängslet för att få en passage under, distraktion
- Garaget, fullt med prylar och pinaler, verktyg och grejer som kan användas fritt, bil som en kan aktivera larmet på för att distrahera personalen
- Gömställen (bråte, utemöbler, buskar osv) för att undgå upptäckt när personalen inte är distraherad
- Tvättlinor, för daredevil stunts av gnagare att ta sig runt på