Nekromanti Hjälp!

Ackerfors

Alas, your rapids!
Men...

...det var ju inte det det handlade om juh... Det handlade om att man kunde använda en toblerone som en t3a... :gremsmile:

Calil-Gandir

Veteran
Ett frågetecken!

Jag vill ju inte sabba OT-diskussionen genom att komma in och vara OT men: en toblerone är ingen T3, det är en väldigt snedfördelad T5. En riktig T3 borde ha avsnörpta hörn, så att den inte kan ställa sig på högkant.
Om man spinner en toblerone, hur F*N ska den då hamna på högkant? :gremconfused:

Re: T3 ???

Men herregud.....vilken uppståndelse det har blicit om en liten t3... :gremcrazy:...fast å andra sidan är det en lite rolig fast onödig debatt :gremlaugh:..jag gillar iden med tobleronen.... :gremgrin:

Herlin

Veteran

sluta babbla om toblerone!
Det finns viktigare saker att disskutera. Nå, är det nån som kan komma med ett nytt inlägg som kan förnya vårt tänkande? :gremsmirk:

Re: Men...

Jahaa...det visste jag inte... :gremconfused: men om du ber en polare(typ jag) att äta upp chockladen innan, sen kan du fylla den med nått annat och använda den som T3 istället...*Smart* va? :gremwink:

Ackerfors

Alas, your rapids!
App, app, app!

Nu börjar den här tråden spåra ur lite... Skulle nog rekommendera att inte posta fler inlägg i frågan här just nu... :gremwink:

Berserk

Warrior
Visserligen...

...men en verklig T3 är ändå ingen omöjlighet att skapa. Tänk er en amerikansk fotboll som man plattar ihop så att den får tre "sidor" den kan ställa sig på. Sedan märker man bara den med samma system som en T4 är märkt, och vips! Vi har fått en äkta T3 som inte fungerar som något annat heller, utom möjligen en T1:a. :gremgrin:

VanDahl

Veteran
Re: Ett frågetecken!

Slisa av en pingisboll på mitten och fäst på hörnen, borde omöjliggöra att den ställer sig på högkant. Då kan man även spinna T3:an på en av pingisbollshalvorna iställför att kasta :gremsmile:.

Rickard

Urverk speldesign

Jag har en T6 där sidorna är numrerade från 1-3.. Hade jag haft en digitalkamera så hade jag tagit ett foto på den och visat den här.. Jag vet inte varifrån jag har fått den, men det gav i alla fall upphov till kommentaren:

* Anders sitter och slår frenetiskt med en sexsidig tärning numrerad från ett till tre *
(AJ, frustrerad) - Jag har inte slagit en enda fyra med den här tärningen!
* Att han inte heller slagit en enda femma eller sexa tänkte han inte på *

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som "copade" den från hemsidan

Herlin

Veteran
ja, men ändå inte..

Ja du får ju med förklaringar o sånt, men det finns alltid missar här och där som man märker efter ett tag. Ett tips är att du checkar in riotminds hemsida www.riotminds.com där dom har Erata (kan vara felstavat).
Erata är tilläg för missar som dom skrivit, tillrättelser om konstigt skrivna regler osv.
Så det så... :gremtongue:

Herlin

Veteran
ja, men ändå inte..

Ja du får ju med förklaringar o sånt, men det finns alltid missar här och där som man märker efter ett tag. Ett tips är att du checkar in riotminds hemsida www.riotminds.com där dom har Erata (kan vara felstavat).
Erata är tilläg för missar som dom skrivit, tillrättelser om konstigt skrivna regler osv.
Så det så... :gremtongue: