Nekromanti *hmpf*

Kroz

Veteran
jag ä så trött på alla sp som springer omkring och dödar sina kumpaner, bara för de är oväner i "privatlivet". någon som har ett litet tips om hur man kan få spelarnaatt bli ordentliga??? :arg:

GrottrolletNaug

Swashbuckler
såna där puckon.

Personer som inte kan skilja verklighet och fantasi åt borde inte spela rollspel.
Personer som drar in personliga konflikter i rollspel skulle jag aldrig vilja spela med, jag skulle säga åt dom att skärpa sig eller lämna gruppen.
Personer som omotiverat dödar dom andra spelarna för att dom har tråkigt skulle jag inte vilja spela med, jag skulle säga åt dom att skärpa sig eller lämna gruppen.

Detta kan låta rabiat och allvarigt. Men det brukar vara en fungerande metod. Om dom lämnar gruppen så kan dom i alla fall inte förstöra för resten av spelarna.

/Naug

DAKRilla

Hero
Motsatsen [OT]

Någon som brukar uppleva motsatsen, d.v.s. att man dödar spelarna i verkliga livet på grund av incidenter i rollspelandet?

Nej, jag skojade bara. Men är det någon som fått försämrade realtioner IRL med någon person för att denne betett sej som ett arsle inne i rollspelet?

Det har jag i alla fall (även om jag inte uttrycker min ilska mot honom på något sätt, utan undviker honom bara så gott det går) varit med om själv. Det bästa med det är att eftersom ens rollperson borde vara arg på den störande rollpersonen (spelad av den irriterande spelaren) så kan man spela ut sina naturliga känslor och på så sätt få ett mycket bra reultat.

Punger

Hero
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Helt okej

Det är helt okej att "slänga med" fina bilder... eller jag kan ju inte tala för andra men jag uppskattade det iaf.

Jag får val ta och försöka skriva något vettigt om ditt inlägg också. Jag att det låter som en rejält ledsam situation. Jag skulle nog gå till botten av problemet, "varför är de osams i IRL"? Löser man det så blir det mycket lättare att spela tillsammans. Det måste ju vara jobbig att sitta och spela med personer man inte är "sams" med överhuvudtaget.

Nalle med AK4

Swordsman
Re: Motsatsen [OT]

När vi spelade Drakar och Demoner hade jag en medspelare som direkt dödade 4 och indirekt dödade 2 (tror jag) av mina karaktärer..det roliga var att jag inte blev arg på honom IRL, eller jo lite, men det var inget som höll i sig. Däremot blev jag otroligt trött på att spela med honom.

MovinGalt

Warrior
Mina spelare brukar börja med att någon klappar en annan på axeln, han ger han en örfil, han knäar honom, han rycker fram sin batong, han drar vapen osv... :gremgrin:
Sen dör alltid någon och blir skitsur...Som det ska vara!