Nekromanti Holmcon 8d6

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Just nu sitter jag i Matthijs vardagsrum och väntar på att folk skall vakna och ta tag i konventets andra dag. Jag har inte räknat, men jag tror att vi är knappt tjugo personer.

Tomas HV Mørkrid rapporterar på Hyperion:
http://forum.n4f.no/showthread.php?p=147146

Själv tycker jag att höjdpunkterna hittils har varit att träffa de norska forumiterna, och så fick jag spela en omgång av TDoV med två norrmän, en polska och en kinesiska. Inspelningsutrustningen var med, om det fastnade så blir det ett avsnitt på podcasten.

wilper

Hurra! Jag är Holmconmästare i Dallas RPG. Som Pamela manipulerade jag mig fram till segern.

wilper

Andra dagen är slut. Jag fick köra en omgång Medan Världen Går Under på kvällen, och före läggdax blev jag indragen i ett kortformsspel om saker man inte minns. Väl investerad konventstid.

wilper

På söndagen var jag med på en workshop i spelvärldsmakande, och när den var klar var det två timmar tills jag var tvungen att fara till tåget.

Vi körde en snabb demonstration av The Daughters of Verona på sju deltagare, och slutade efter tredje akten. Men spelarna var nöjda och tyckte att de fått en bra uppfattning om hur spelet funkar.