Nekromanti Homebrew: Intro och kunskapsfärdigheter

Nabu

Warrior
Joined
8 Jan 2009
Messages
354
Location
Umeå
  • 0 -- Rollpersonen misslyckas och spelledaren håller en tärning.
  • 1 -- Rollpersonen lyckas, men spelledaren håller en tärning.
  • 2 -- Rollpersonen lyckas.
  • 3 -- Rollpersonen lyckas och spelaren håller en tärning.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
18,094
Location
Ereb Altor
Är frågan hur du ska hantera ingamekunskap om sådant du som SL inte har den blekaste aning om?

Isf finns det bara en lösning; hitta på. Antingen hittar SL på eller spelaren. Eller så har du någon finurlig mekanism med att dra kort eller nått (spader dam = oväntad allierad) som hjälper er att hitta på.

Edit: Bra introtext. Jag blev intresserad.
 

Nabu

Warrior
Joined
8 Jan 2009
Messages
354
Location
Umeå
Frågan är nog snarare hur man gör kunskap intressant på ett sätt som leder till aktivt spel, utan att för den sakens skull behöva förbereda en intrikat serie ledtrådar och gåtor. Eller, det är något åt det håller jag känner att jag skulle vilja ha, men jag kan inte lista ut hur det skulle skötas, och alltså frågade jag om ni tror att det går eller om jag borde se över (läs: ändra) det jag vill uppnå i det här fallet.

Sedan menade jag också att ställa den öppna frågan om vad isåfall kan vara ett mer eller mindre intressant vis att hantera kunskap på, men det är mer ifall någon känner sig manad.
 
Top