Nekromanti hongkongskytte

mr colt

Veteran
jag har en fråga angående hongkongskytte, det står att man ska slå ett slag mot pistol men om man har 2 kpistar ska man slå ett slag mot gevär eller pistol?

Emil

Hero
jag har en fråga angående hongkongskytte, det står att man ska slå ett slag mot pistol men om man har 2 kpistar ska man slå ett slag mot gevär eller pistol?

Kan man skjuta hongkongskytte med två kpistar? Kpist är ju egentligen ett tvåhandsvapen. Även om du kan hålla det i en hand så lär inte handleden tycka om dig när du avlossar vapnen.

Jag skulle nog låta den skjuter slå mot Pistol fast med +Ob1T6 eftersom det är jäkligt jobbigt att skjuta.

/Emil

O.J

Veteran
Du ska slå ett slag mot automatvapen för att få fram den modifierade eldintensiteten. Om man ska lägga in +Ob1T6 är upp till dig.
Personligen anser jag att, för att överhuvdtaget få göra HK-sytte så måste spelaren även ha en glasruta eller någonting att hoppa ned ifrån. Sedan ska de helst också skrika.
Olle

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Vad är det du säger, pöjk? Skall man bry sig om Kpistar är tvåhandsvapen när det är HK-action som gäller??? Nej, naturligtvis inte! SÅ gjorde iallafall inte vi... Jag blandade kpistar, pistoler och allt möjligt. Jag har för mig att jag använde två automatkarbiner en gång...