Nekromanti "hoppa till"

Klon

Hero
Jag har börjat irritera mig en liten aning på att man måste scrolla förbi alla inlägga för att komma till den där "hoppa till" grejjen längst ned.
skulle man inte kunna ha den längst upp, man kollar ju ändå mest på de färskaste diskutionerna, och då blir det mindre scroll om det ligger överst

alternativt skulle man ju kunna ha en både längst upp och en längst ned.

Krille

Super Moderator
"Jag har börjat irritera mig en liten aning på att man måste scrolla förbi alla inlägga för att komma till den där "hoppa till" grejjen längst ned."

Det finns flera enkla lösningar på problemet:

1) Scrolla. Fast det var ju det du inte ville. :gremwink:
2) Tangenten "End". Trycker man på den hamnar man automatiskt längst ner på sidan.
3) Länken "Minimera". Klickar man på den så slipper man se hela tråden, utan får bara se roten.

Sedan håller jag faktiskt med dig - "Hoppa till" borde faktiskt in högst upp också. Men fram till dess att det implementeras så har du ju ovanstående lösningar.

Troberg

Sinister eater
Så här gör jag

Jag har tre borwserfönster öppna: ett med forumslistan, ett med det forum jag läser just nu och ett med den tråd jag läser just nu.

Sedan är det bara att drag-droppa länkar mellan dem.

Kanske inte riktigt vad du letar efter, men det funkar fint för mig.

Klon

Hero
det där med end hade faktiskt undgått mig...
så man kan använda det lite oftare än till redigering och programmering alltså, kul :gremsmile:

Balderk

Swashbuckler
Tror inte att jag har en sådan på macen :gremfrown:

Men jag går via kontrollpanelen när jag går till nya forum så det är lugnt för mig. Skulle nog börja ha ett fönster uppe med den på hela tiden som troberg gjorde (ungefär iaf... Skulle inte ha ett nytt fönster för varje tråd).

/Balderk, har gått och blivit Druid nu och kommer ihåg den tiden då han bara låg ungefär hundra inlägg bakom troberg (i höstas nångång)...

Troberg

Sinister eater
Skulle nog börja ha ett fönster uppe med den på hela tiden som troberg gjorde (ungefär iaf... Skulle inte ha ett nytt fönster för varje tråd).
Du misförstod nog där. Jag har tre fönster. Ett med forumslistan, ett med det forum jag tittar på just nu och ett med den tråd jag tittar på just nu. Jag har oftast inte ett fönster för varje tråd.

Storuggla

Champion
"hoppa till" - På Mac

"Tror inte att jag har en sådan på macen"

Du har ingen som det står "End" på, nej. Men du har ett fullgott alternativ. Ovanför piltangenterna sitter sex kanppar, Help, Del, pil snett uppåt, pil sneet nedåt och Pil upp men två streck och Pil ned med två streck. Lek lite med de där pilknapparna ska du se... ^_-

Storuggla, har fortfaranade inte konfigurerat sina f-knappar

Balderk

Swashbuckler
Du misförstod nog där. Jag har tre fönster. Ett med forumslistan, ett med det forum jag tittar på just nu och ett med den tråd jag tittar på just nu. Jag har oftast inte ett fönster för varje tråd.

Trodde jag inte heller... Formulerade mig lite dåligt bara. Menade mer att det öpnnar ett nytt fönster för varje tråd du börjar på (men stänger det gammla)... Ungefär så...

/Balderk, med formuleringsproblem

Netfeed

Swashbuckler
annars finns ju den versionen att om du har en scrooll på musen så kan du trycka på den någonstanns mitt i fönstret och sedan bara dra musen lätt neråt och då scrollas det :gremwink:

men detta visste du väll redan...

//Netfeed, som också vill vara druid

Balderk

Swashbuckler
//Netfeed, som också vill vara druid

Haha! Dit slog jag dig i alla fall! :gremlaugh: Du han först till 1000 inlägg men sedan har jag gått om... :gremwink:
Men ta det lugnt, det kommer med tiden...

/Balderk, på rethumör

Troberg

Sinister eater
Menade mer att det öpnnar ett nytt fönster för varje tråd du börjar på (men stänger det gammla)... Ungefär så...
Näpp, inte det heller. Man kan drag-droppa länkar mellan fönster, då kan man ladda den utan att behöva stänga fönster och öppna nytt.

Netfeed

Swashbuckler
tja så som du postar förstår jag att du har gått om... tsk tsk svara på en sådan sak

//Netffed, som kom på sig själv att göra likadant...

Balderk

Swashbuckler
Näpp, inte det heller. Man kan drag-droppa länkar mellan fönster, då kan man ladda den utan att behöva stänga fönster och öppna nytt.
Aha... det var som sjutton! Okej, nu fattar jag i alla fall... tacksimocka.

/Balderk

Balderk

Swashbuckler
tja så som du postar förstår jag att du har gått om... tsk tsk svara på en sådan sak

Tja... du mobbade ju mig förra gången (vid 1000 inlägg) så jag var tvungen att ge igen! :gremsmile:
Men du har rätt i en sak... Jag har svårt för att inte svara på svar på mina inlägg, det har jag faktist. :gremsmile:
Och så gillar jag ju förståss att svara på många andra inlägg också... Ett elakartat tillstånd jag lider av :gremwink:

/Balderk