Nekromanti Hoppteknik

Targon

Hero
Nja, du kanske någon gång vill delta i de stora friidrottsspelen som hålls vart fjärde år i Kemithor Riskoz.

- Targon, skrivare

Morollan

Veteran
Annars så är den ganska bra att använda om man vill göra mycket skada på sin motsåndare också. Helst ska man dock ha ganska högt färdighetsvärde så att man inte misslyckas för då gör man ju mindre skada istället.

Morollan GyllenSkägg -De sju havens F.D Skräck

Targon

Hero
Det där får du allt ta och förklara! [NT]

Hur och varför?!!

- Targon, skrivare

Baron Marak

Swordsman
Re: Det där får du allt ta och förklara! [NT]

Man slår Ob3T6 mot stridskonstens värde och lägger till effekten av slaget till skadan, även om effekten blir negativ.

Grillmästaren

Veteran
Re: Det där får du allt ta och förklara! [NT]

så t.ex: säg att du har 15 i färdighet i Svärd, först slår du för att se om du klarar att träffa personen/varelsen.
Om du lyckas slår du ob3t6 igen mot stridskonsten där svärd antagligen ingår, om du t.ex slår 11 så har du en effekt på 4, så då har du en skada på <normal skada> + 4.

om du skulle ha slagit över 15 så hade du fått minus på din skada, t.ex. du slår 20 mot stridskonsten, då har du en effekt på +5, alltså blir din skada <normal skada> - 5.

därför ska man ha ett högt färdighetsvärde.

Du ska Hoppa innan du landar - SiGGy

Targon

Hero
Hallåååå! Jag menar hoppandet!

SL: Du hör att det prasslar i buskarna. Fram stiger en jordbest! Vad gör du?
RP: Jag tar ett skutt i luften och hoppar på honom! Ska jag slå ett slag för hoppteknik?
SL: Idiot!

- Targon, skrivare

Elasaid

Veteran
Re: Hallåååå! Jag menar hoppandet!

Du använder den extra kraften du får när du skjuter ifrån med benen för att få ett hårdare slag/hugg.

/Elasaid - Det finns rollspelare och det finns rullspelare... vad vill DU vara?

Baron Drakvinge

Veteran
Re: Hallåååå! Jag menar hoppandet!

Japp, världen är full av fäktkonster där man skuttar runt och hoppar för att få mer skada, istället för att fokusera på själva fäktandet och balansen..............se bara på alla ninjas i filmens värld! (glöm inte att det alltid är bättre och hjula istället för att springa också)

/Baron Drakvinge som hoppande har bankat in detta meddelande på tangentbordet........