Det är ett bra betyg
Alltså, att namnen känns förgjorda är förstås det bästa betyget man kan få. Tack för det. Men -nej- jag har inte gjort namnet själv. Jag har dessutom inte programmerat i Java utan Asp. Nå, så här går det till, i alla fall.
Först slumpar jag ut ordstrukturen, det ser ut såhär:
if hist=1 then bs="xv"
if hist=2 then bs="pb"
if hist=3 then bs="vzo"
if hist=4 then bs="nzo"
if hist=5 then bs="vcv"
if hist=6 then bs="bcb"
if hist=7 then bs="vcb"
if hist=8 then bs="vib"
if hist=9 then bs="ncv"
if hist=10 then bs="vib"
if hist=11 then bs="vcb"
if hist=12 then bs="pb"
if hist=13 then bs="vr"
if hist=14 then bs="xv"
if hist=15 then bs="xv"
if hist=16 then bs="vkvcb"
if hist=17 then bs="ncnzo"
if hist=18 then bs="nzo"
if hist=19 then bs="vcv"
if hist=20 then bs="vr"
Obs, jag prkar inte sudda ut allt "if hist=..." det är fraserna mellan citationstecknena som är intressanta.
En del bokstäver är inte så intressanta, de är bara utfyllnad:
C är "och"
Z är ändelsen -s (eller -'s vid barbarnamnen, mer om dem senare)
I är "i"
K är ett kommatecken.
Andra bokstäver är lite grymmare. Såsom dessa:
V är en varelse. "Kossa", "Knekt" eller "Nunna" typ. De är uppdelade så att det ska premieras manligt/kvinnligt, och för att det inte ska bli "Grisen och Svinet" mm...
R är ändelser efter varelse-ord. Såsom "på taket" eller "flyger" eller liknande.
X är prefix åt varelser. Såsom "Svettiga", "Skrattande" eller "Ruttna", typ.
O är objekt i obestämd form. "Tunna", "Grotta" och "Harem" mm.
B är objekt (inte riktigt samma objekt som ovan) i bestämd form. "Träsket", "Byttan" och "Gruvan" etc.
P är prefix åt objekt. Såsom "Gyllene", "Djupa" och "Skummande" alltså.
N är namn. Dessa kan vara av tre olika slag, men består alla av en "början" och ett "slut." -Egentligen ville jag göra på ett mycket mer avancerat sätt, men det här får duga tills vidare... (fast en del namn är så värdelösa att man blir arg)
En del namn blir "alvflickanamn" och kan låta som "Lich"+"enna", "La'C"+"andra" eller "Lu'V"+"era" osv.
En del namn blir titlar, och kan låta som "Tomte"+"stryparen", "Orch"+"bane" eller "Dräng"+"klyvaren"
En del namn blir barbarnamn och låter som "Brot"+"alf", "Korp"+"ulk" eller "Grim-H"+"el".
---
Så går det alltså till. Så ska man tänka om man ska göra fett coola slumpgeneratorer. *spänner mucklerna* ;^D
/Rizing