Jo, så här är det...
1. Vad är detta som jag läser? Vad är syftet med rollspelet? Det borde ha en egen rubrik, än istället skyfflas undan i en förklaring under grundegenskaper.
Det är meningen att det skall vara ett väldigt förenklat rollspel där man håller sig till mycket enkla regler som inte spelar så stor roll. Det skall vara fartfylld action och det skall vara ballt men också enkelt, det söker jag. Inte för att jag vet om jag kommer att lyckas, men det är syftet.
2. Varför har du förkortningar på grundegenskaperna?
Gammal DoD-skada...
Borde skippa det - vet! Skall göra det - ja!
3. Man gör aldrig dubbel radbrytning för nytt stycke och gör inskjuten rad i första meningen. Inskjutningen görs dessutom endast om det är ett stycke som kommer efter ett stycke, aldrig om stycket börjar direkt efter en rubrik.
Hade faktiskt ingen aning om det, skall fixa det med.
4. Det är väldigt lätt att få extremt skilda gubbs som skiljer sig i skicklighetsnivå. 7,5 är medel för ett tärningsslag (+2-modifikationen är inräknad) och om vi väljer ett spann inom ±2 (alltså ligger snittet på på 6,5 eller 9,5), så täcker det in 57% av alla tärningsslag. Det innebär att resterande 43% (alltså nästan hälften) har antingen väldigt höga (15% ger 10-12) eller väldigt låga värden (28% 3-6) på båda grundegenskaperna.
Vad det kommer till att snacka genomsnitt och medel etc. är inte mitt parti. Jag är efterbliven vad det kommer till matematik.
Well, jag tycker dock att det är trevligt med dina synpunkter.Vad det gäller till färdigheter och tärningar, jo Han, jag har redan ratat detta själv, så jag kommer alltså att byta tärningssystem, funderar på T20 eller T6, och som du kan se över vill jag tillföra lite färdigheter...
5. Väldigt enkelt skriven
Du säger detta med negativ eller positiv stämma?
6. Finns det någon vettig anledning till varför spelet har ett engelskt namn?
Hostile - en jävligt bra titel på ett actionspel då det betyder "fientlig" - antyder då på det hårda actionlivet, striderna etc.
Bra klang också, men bara ur engelsk meningen, för att kalla spelet Fientlig låter taskigt fult.
"Du, ska vi lira lite Fientlig?"
"Du, ska vi lira lite Hostile?"
Kanske är jag bara barnslig och Hollywood-sinnad vad det kommer till namn och titlar, vad vet jag, men så blev det bara.
Kanske kunde kalla det "Pang Pang!" eller "Eldstorm" också, men jag finner liksom inte samma coola klang i det.
Whateva'!
7. Jag saknar faktiskt färdigheter. Ur balanssyfte skulle jag basera det på hur man slår på grundegenskaperna och låta de vara binära. Om man kan motivera användandet för tärningen så får man slå en extra tärning.
Hm, jag har tusen olika planer för det där med färdigheter, låt oss återkomma till det när jag slänger upp den nya versionen, ok?
8. Kudos för att du använder T12:a som slumptärning.
Gör jag...?
*Vimsig*