Nekromanti Hot! Hot! HOT!

walium

Ganska töntig, faktiskt
Så vad sitter ni och pysslar med för projekt denna regniga sommar? Vilka rollspel lägger ni ned mest energi på just nu?

Hetast

DoD 6.0 och då alltså främst Trudvang. Två halvskrivna artiklar på G, massor med ideér på lager. Allt jag saknar är tid. Åh, "Stigarnas bok" måste bli verklighet.
Dessutom ska jag förhoppningsvis spela eller snarare spelleda i Trudvang för första gången i slutet av sommaren.

Hett

Neotech spelar jag en kampanj i även om det just nu är sommaruppbehåll. Mängder av spännande ideér på lager. Dessutom funderar jag starkt på att sätta ihop ett konventsscenario till nästa LinCon.

Western vill jag egentligen spela mer men jag saknar då sannerligen inte uppslag och spännande infall.

Hemligt projekt som kommer att presenteras inom kort för att visa upp mer skapande och kreativa sidor av den vedervärdige walium. :gremsmile:

Planscape är jag jäkligt sugen på att fördjupa mig mer i på något sätt.

Ljummet

Eon har jag egentligen inte särskilt mycket tid eller ork för just nu, bortsett ifrån vår långsamt framskridande och sällan spelade Ruda-kampanj. Men kanske kan de nya reglerna ge en nytändning?

Kallt

Staden, ingen ork och ingen tid. Hamnar i skuggan av alla mina andra stora projekt. Sorgligt men sant.

Tyr

Hero
För min del så är det väl min kommande Ravenloft-kampanj som känns hetast. Men jag har bestämt mig att köra med CoC's regler, så jag sitter som bäst och konverterar det jag kommer behöva. Från Dungeons & Dragons till Call of Cthulhu.

Annars så skulle jag vilja fortsätta med min Planescape-kampanj, men den känslan känns ljummen i jämförelse med planerna jag har för Ravenloft.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Tillägg

Jag får ju inte glömma Lemuria där jag skrivit ihop en artikel. Inte för att jag äger eller ens har läst själva modulen men är man historieintresserad så är man. :gremsmile:

Johan K

Gammal & dryg
För min del så bränner jag mest krut på DoD6.
A vden anledningen att det har en av de skönaste spelvärdar som jag sett på länge.
mitt stora projekt är att dra igång Vildhajrta, för att sedan försöka ge mig på Snösaga & senare Eldsjäl.

Annars så ska jag försöka få till lite once upone a time & sådana grejer åxå.

/ Johan K, som missade första timmen av filmen på 1:an till förmån för en dokumentär om Anne Frank på discovery..

Troberg

Sinister eater
Så vad sitter ni och pysslar med för projekt denna regniga sommar? Vilka rollspel lägger ni ned mest energi på just nu?
Jag har lagt en hel del tid på Generica, men tar för närvarande en paus från det (bortsett från mindre justeringar). Istället slöläser jag Buffy och småfunderar lite på en kampanj där (vilket också inneburit att jag tittat genom hela Buffy och är snart klar med hela Angel). Min huvudsakliga syssla just nu är dock att laga de maskiner som small i ett åskväder för ett par veckor sedan samt den som lagt av för att de använt billiga vatten-elektrolytkondingar på moderkortet. När jag ändå håller på så organiserar jag upp mina filer lite bättre och har gjort ett virtuellt filsystem så att jag kan få en samlad vy över nätet utan att behöva bry mig om på vilken server filerna verkligen ligger. Visst ja, jag ägnar en hel del tid åt att hitta på anledningar att inte klippa gräset också.

Magnus L

Hero
Hetast

Jag och min kompanjon (Nattens Ängel teamet :gremtongue: :gremtongue:) håller på med en lång militärisk kampanj till Neotech.
Av anledningen att fantasyn stod oss upp i halsen..

Hett

Wastelands..håller på med en äventyr. Förväntas klart tills det att vi spelat "City of Spider Queen".

Ljummet

Svavelvinter à la Anders Backestedt, vi spelar ett synnerligen mästerligt hopkok av svavelvinter och annat för tillfället.

Kallt

Eon tyvärr...inte beroende på bristande intresse eller material..utan..just det ja..tid!!

Ceetan

Warrior
Hetast
MAssor med DOD5-regelprojekt till våran konstiga kampanj. egetligen inte så kul att göra, men nödvändiga för spelet (Golem är förövrigt ett av dem, se dod forumet)

Hett
Exalted- Schysstaste spelavärlden jag sett på länge

Ljummet
Svavelvinter-de anrdra tar förmycket tid

Kallt
Landsregler-mina regler för olika riken och hur de sköts. Lyckligtvis har jag en bra förlaga , sammanställd av Pom

Krille

Super Moderator
Hetast

Andra Imperiet. Åkej, jag vet att det låter som självgod reklam, men det är det som äter mest tid för mig, och det som jag är absolut mest toknöjd med.

Hett!

Skövde. Det var årets första för varma dag idag, och jag är för välisolerad.

Mutant: Undergångens Arvtagare. Jag måste få tid över att skriva Undersidans arvtagare - det finns en stor brist i original-Mutant att man inte kan spela muterat känguru, näbbdjur eller koala.

Ljummet

Neo-wikin och Eon 3 har nästan gjort mig så intresserad att jag kanske kan avsluta Misslor.

Drakar&Demoner 6. Synd bara att reglerna är en typisk halvtaskig BRP, för miljön är aphäftig! Om RiotMinds vill licensiera T10-reglerna, så... :gremgrin:

Kallt

Kult.

Big Marco

Läskig
Hetast

Eon III, både att få färdigt, som att spela. Jag leder just en maffe-kampanj i ett mycket mörkt storslaget Eon, med massor av olika nya tricks i berättandet. Bland annat förekommer ”cut-scenes” som en skarp krydda, tillsammans med de för Eon III nya reglerna för Ödet (där Rpna själva mer handfast kan blanda sig i handlingen). Extremt mycket tid har gått åt för att fixa fram precis rätt spelmusik (Amazon kan snart anställa en kille bara på mina fakturor ndg filmmusik) – jag jobbar med teman för saker och ting, och då spelarna vet om att de är jagade av något så räcker det.starta det öjudspåret för att få igång associationen.

Hett

Nu kommer jag att få glåpord och spöstraff i mångfald, men jag säger det ändå – Call of Cthulhu med d20 Moderns regler. Aldrig har CoC varit så kul då spelet faktiskt blir mer balanserat (!) i och med levels, på ett sätt som CoC BRP aldrig lyckades med. En dynamisk grupp med intressanta rollpersoner (och spelare) hjälper också till.

Brädspelsmaraton – att sitta mellan 5-15 personer i en lägenhet och bara spela en massa ösiga brädspel av alla de slag under ett knappt dygn.

Ljummet

Att osäkerhetsfaktorn ndg den nuvarande spelgruppens konstellation håller ett tag till eller upplöses inom kort.

Kallt

Att semestern slutar på måndag.

Ceram

Hero
Hetast
Mitt projekt att få mina spelare att, under spelmötena, leka improvisationsteater istället för att spela strategispel. Efter ett speltillfälle är framgången redan stor.

Hett
Mina försök att få igång en spelare att spelleda Western eller möjligtvis neotech. Försöken är fruktlösa men förhoppningsvis börjar det röra sig i huvudet på honom.

Eon III. Som nybliven heltidsarbetande ska jag absolut kasta ut en hög penagar på det och ett par tilläggsböcker.

Ljummet
Muntant undergångens arvtagare som står i min hylla (lånat från en kusin i julas :gremwink:) Jag gillar spelet men tiden att dra igång att spelleda finns inte...

kallt
Lumpen. En spelare är bara hemma på helgerna och en annan föredetta spelare ligger inne någonstans vid nordpolen och har 17 timmars resväg (kan alltså aldrig spela)...

/Ceram, är lite på gång...

Foggmock

Myrmidon
Hetast:

Att plugga keltisk mytologi och walesisk/brigantisk historia inför mitt modulskrivande. Plötsligt inser man varifrån alla har rippat...

Icehouse!

Nordholmia: Kaisers testamente. Antagligen den absolut mest solida modulen till Mutant så långt. Äventyren är helt klart i klass med Pirit, men kommer i vissa fall inte upp i samma klass. Illustrationerna är det enda som fattas, men de funkar och är i vissa fall klockrena. Mycket drastiska avslöjanden på gott och ont.

Hett:

Trudvang är alltid hett. Mittland var en ganska meh:ig modul trots allt, men jag har inte tagit mig igenom hela än. Lite dåligt med akuta äventyrsuppslag, två ganska fattiga yrken och två relativt kassa vapen. Osthem är fortfarande snäppet bättre, trots bristande språk.

Mutant: UA. Tyvärr är jag begränsad till att dreggla över det, aldrig varken spela eller spelleda. Med lite flyt kan det komma att ändras dock.

G&B Kalmar. Ytterligare en bamseförening har anslutit sig till Sveroks svarta block, och slösat skattepengar på privat förströelse! Mwahahaha!

Fisljummet:

Feng Shui. Hong-Kongactioncharmen försvinner efter alldeles för få spelsessioner.

Civilization: the board game. Alldeles för krångligt men samtidigt för simpelt för att rättfärdiga den abnormt långa speltiden.

Mörk öl som inte är ale. Drack ett par Newcastle brown ale nere på Appsolut, men var föga imponerad. Av någon anledning kändes den mindre vattning på tapp.

Nya Axis and allies. Frigolitfacken för enheterna saknas! De var ju toppenbra både till förvaring och spelande. Letar desperat efter zip-påsar och lootar alla mina spel för att få ihop tillräckligt. Tills vidare står tyska armen och knackar på Moskvas portar, infanterister från Kaukasien har fritt spelrum in i sydöstra Europa och kommer förvägra tysken 6 ICP emedan USA fick stryk i Pearl Harbor och bygger desperat upp en flotta för att kontra japanen.

Xbox. Skrället har stått och samlat damm sen jag sist var i Stockholm. How bizarre is that. Ska investera i en Gamecube istället.

Iskallt:

Alla skräckspel. Blev nästan lurad till en session Calle tillsammans med ett gäng kids på Container, men dodgade.

WHFRP. So sue me. Systemet är äckligt föråldrat och innehåller en hel del bissarra saker. Skulle må bra av en revidering, uppfräschning och icke-d20:ning.

Eon. Suger för alltid!

Anime och japannördar. Gack, jag blev nästan en sån där själv. Men som jag brukar säga, landet som uppfann tentakelsex och bukkake kan aldrig få respekt av mig.

Rickard

Urverk speldesign
Hetast
www.rollspel.nu - Jag spenderar alldeles för mycket tid här..

Hett
Svavelvinterboken.. Ska försöka läsa ut boken den här sommaren..

Kallast
Allt i rollspelsväg.. Denna sommar har intresset helt flutit iväg..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som funderar på att göra något drastiskt

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Hett

Exalted. En påbörjad lyckad kampanj i Exalted med en überinläst spelledare är allt man kan begära. Kampanjen tickar framåt och är riktigt mysig, översvulstig, tuff och lätt sinnesrubbad. Precis så som Exalted ska vara :gremsmile:

Svalt

Eon. Sen min eongrupp upplöstes/tog paus på obestämd framtid så har intresset för Eon varit rekordlågt. Det intresserar mig inte riktigt längre. Tyvärr.

Kallt, blött och regnigt

"Sommaren"

/Naug, inte bitter :gremcrazy:

Storuggla

Champion
"WHFRP. So sue me. Systemet är äckligt föråldrat och innehåller en hel del bissarra saker. Skulle må bra av en revidering, uppfräschning och icke-d20:ning."

Men det är ju det som pågår just nu, i Green Ronins regi! Och så uselt är inte det gamla, det är... charmigt :gremwink:

"Mörk öl som inte är ale. Drack ett par Newcastle brown ale nere på Appsolut, men var föga imponerad. Av någon anledning kändes den mindre vattning på tapp."

Caffreys. 'nuff said.

"Anime och japannördar. Gack, jag blev nästan en sån där själv. Men som jag brukar säga, landet som uppfann tentakelsex och bukkake kan aldrig få respekt av mig."

Det där lämnar jag åt Vitulv att kommentera.. :gremblush:

Storuggla, cognacsglasterror

Storuggla

Champion
Heta saker

Oj oj oj, jag har så mycket skräp att slänga igång så snart jag har ett grupp spelare i ett och samma rum. Jag har mitt "antika Rom"-noiräventyr, mitt WWI-äventyr som handlar om en stackars grupp soldater på västfronten, ett CoC-scenario som inte är färdigt och en handfull noir/Ellroyinspirerade scenarion till OtE och Unknown Armies. Allt jag behöver är ett rum med spelare, som sagt.

Svalare saker

Min plan att spela mitt gamla Chroniclesscenario "De tolv statyetternas arme" igen. Det var snuskigt kul då, men är det lika cool nu?

Iskallt

Vafan, jag hittar inte mina Chroniclesböcker, min Westernbox och jag kan inte lägga vantarna på Burning Wheel – ett litet spel från jänkarland som tryckts i en kriminell liten upplaga.

Storuggla, köper mer tid för hundra kronor

Tyr

Hero
Re: Lite ot

Vilken CoC Upplaga gällr det? d20?
Nä. Det är till CoC 5.6, BRP, eller vad man nu vill kalla det.

Rising

Vila i frid
Vilka rollspel lägger ni ned mest energi på just nu?
Hetast:
I Måndags kom jag på en idé som fick mig att komma vidare med Duellito. Så mitt eget Flux är hetast av rollspelen för mig.

Hett:
Eftersom tredje utgåvan av Kult var så keff så har jag börjat skriva ner mitt eget Kult:Expert. (Tja, nya rollpersonsgenereringsregler ska det bli, först och främst, såsom jag alltid velat ha dem)

Ljummet:
Alla tusen dogmaprojekt som jag småpular med utan att komma någon vart. De har en förmåga att köra fast oerhört lätt, trots att de är så små till formatet.

Kallt:
Kult: Tredje utgåvan. ...samt att faktiskt spela något rollspel; det kommer jag inte få möjlighet till på ett bra tag.

Ymir

Liten kantbaron
Hetast

Eon. (Tydligen är jag udda på den punkten). Långkörarsåpan fortskrider och går mot ett storslaget klimax på sin första del, efter nära nog två års spelande. Allt fler av trådarna i intrighärvan nystas upp samtidigt som de kvarvarande mysterierna tätnar - och nya uppstår. Karaktärsspelet är njutbart, jag är oerhört nöjd med dramaturgin, mycket förväntansfull inför det stundande händelseförloppet, och har gett mig faen på att den här 'säsongsavslutningen' ska bli det bästa hittils i min spelledarkarriär. Spelledandet är roligare än någonsin, och med Eon III coming up och gott om inspiration till mitt eget modulskrivande lyckas Eon helt enkelt fortsätta vara hetast här hemma, mot många odds.

Hett

Jag är väldigt sugen på de planerade kampanjer jag skymtar vid horisonten - Eleas Buffykampanj borde rocka, karaktärskoncepten lovar nästan det, och att Lycans släktkrönika i 1830-talsmiljö skulle göra annat än äga är det inte tal om. Återstår bara att hålla tummarna för att kampanjerna verkligen blir av.

Hett med friska nordvanvindar

Ju mer 'Angel' jag ser desto mer växer lusten att spelleda Vampire - Kindred of the East. Koncepten är helt enkelt såpass lika varandra, men WoD är intressantare än Joss Whedon-universat, och Shanghai är tuffare än Los Angeles.

Sedan är jag oerhört sugen på brädspelet Britannia, men det suget kommer Foggmock och Pendragon förhoppningsvis hjälpa mig tillfredställa redan ikväll.

Rumstemperatur

Modulskrivandet/rollspelsmakandet. Inspirationen finns där i överflöd, både till Eon och Efter Istiden, men var tog orken, initiativförmågan och tiden vägen? *suck*. Om jag bara kunde förmå mig själv att faktiskt skriva något.

Sedan när jag ett blomstrande intresse för de antika och medeltida kulturerna och kulturella korsvägarna utmed Sidenvägen. Det är inte helt utan relevans för rollspelandet, för det påverkar givetvis mitt skrivande av Stora Muslimmodulen till Eon, och ger mig än mer idéer för framtida rollspelsprojekt.

Svalt

Vampire. World of Darkness 3.0. Intresset för den nya, än mer pretentiösa, inkarnationen av Vampire känns direkt obefintligt, och engagemanget för den gamla har minskat rejält - åtminstone tillfälligt (Mina intressesfärer brukar gå i vågor).

Iskallt

DoD6. Jag har fortfarande inte lyckats förstå vad som är så bra.

- Ymir, måste vrida dygnet rätt

Pom

Swashbuckler
Brinner friskt: min mångåriga episka DnD-kampanj till D&D: spelarna är fortfarande lika ivriga att köra vidare.

Varmt och mysigt: min rätt nystartade DnD-kampanj för den närmaste familjen med 1 erfaren räv, 1 nybörjare och 1 som inte spelat sedan mitten på 80-talet.

Hett med en isbit: Xenakampanj till DnD. Vi spelar och hemsidan växer, men att på pin kiv slänga in gamla Ravenloftmodulen blev lite väl märkligt. Fast sällan har väl PC där så fort de kom in i landet rusat raka vägen till Strahds slott, klättrat upp för muren och börjat rusa omkring därinne på vild jakt efter skurken. Den listige vampyren hänger inte riktigt med i svängarna. :gremooo:

Skön dusch, men grannen kan börja slåss om varmvattnet när som helst: Är spelare i en medelnivåkampanj med grisodlarambitioner och hög dödlighet.

Stor kall öl med en liten bastu simmande omkring: Gudakampanj till DnD + hemkokt; alla vill spela men det är stört omöjligt att hitta tider.

"Varför luktar det bensin i kylen?": Närstående hintar om att eventuellt dra igång någonting. Tidigare erfarenheter har varit lysande, men man vill ju inte stressa.

"Omöjligt, här finns inga isberg.": Diverse egna regelverk, medhängande sedan hedenhös och i stort behov av uppdatering. Hur i all världen misslyckas jag med att hitta tid till att pyssla med dem?

Helt enkelt kallt: Ledsen, jag trivs alldeles för bra med de regler jag använder och är alldeles för förtjust i kampanjkontinuitet för att byta till något annat system.