Nekromanti http://www.rollspelskonfirmation.org

Qla

Veteran
Hej!

Nu finns chansen att kombinera rollspel och konfirmation! Men hjälp av lajv, bordsrollspel och sällskapsspel så diskuterar och funderar vi över de stora frågorna.

Alla som är 14 år ELLER ÄLDRE (och okonfirmerade) är välkomna att anmäla sig.

http://www.rollspelskonfirmation.org är sidan som gäller.

Halvtand

Warrior
Varför fanns inte sånt här när man var ung och lättpåverkad?

Och hur kommer det sig att svenska kyrkan nu anammar demondyrkan såsom rollspel?

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Halvtand said:
Och hur kommer det sig att svenska kyrkan nu anammar demondyrkan såsom rollspel?
De kanske har genomskådat moralpaniken.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Svenska kyrkan har väl aldrig varit emot rollspel. Rollspelsmotståndet har skötts av Livets ord och av paranoida dramapedagoger.

Dessutom har väl Svenska kyrkan avskaffat sådan där skrock som demoner, och helvetet, och himlen, och Gud, och eventuellt också Jesus? :gremwink:

/tobias, är inte medlem

Johan K

Gammal & dryg
Ett mycket trevligt initiativ!!!
Tänk om sådan här kunde finnas när en själv var en liten knodd.

Eksem

Champion
Tja, om du är född när din profil påstår att du är född så var Västerås Stift igång med rollspel och konfirmation i kombination redan när du var en sisådär 7-8 år gammal, om inte tidigare. På hemsidan ser jag att det är samma stift som uppenbarligen hållit den fina traditionen vid liv.

DesertRain

Hero
Hade detta funnits när jag var i den åldern så kanske jag hade övervägt att konfirmera mig.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Som har sagts ovan, det fanns det redan när du sprang runt på dagis. Däremot verkar de inte ha varit något vidare på att sprida vetskapen om det.

Bunny

Crazy like a fool
Kan ingen härifrån delta, och sedan skriva om det hela på krönike-forumet? Bobby - du har väl fortfarande åldern inne?

Bunny

Crazy like a fool
"Ha! Du får nog hitta någon annan."

Du antyder väl inte att vi ska skicka krank? :gremooo:

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Hörni killar, ni ser att åldern inte har något med det att göra. Ni måste minst vara 14 år gammal - äldre får ni vara, bara ni är okonfirmerade. :gremwink:

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Bearnie said:
Du antyder väl inte att vi ska skicka krank? :gremooo:
...eh. Alldeles bortsett från att jag ju ändå är nästan tretti, så får jag väl säga att konfirmation nu, liksom när det begav sig, för mig mest känns som spott i ansiktet på de som faktiskt tror på allvar.

//Krank, som inte lät sig lockas av löftet av presenter, utan respekterade religionen och de troende

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Tekniskt sett behöver man väl inte fullfölja konfirmationen om man tvivlar när den är över? Så du hade ju kunnat göra det och sedan dra ur som om det vore kondombrist när själva konfirmationsfinalen kommer.

Qla

Veteran
Som sagt, men behöver MINST vara 14 år, den äldsta vi har anmäld just nu är 29 år.
Självklart så behöver man inte heller konfirmera sig, om man vi så kan man som Bobby Magikern säger "Dra sig ut som om det vore kondombrist". :)

Gurgeh said:
Dessutom har väl Svenska kyrkan avskaffat sådan där skrock som demoner, och helvetet, och himlen, och Gud, och eventuellt också Jesus? :gremwink:
Intressant är ju faktiskt att begreppen "Gud", "Jesus", "Kristus" eller "kristen tro" ö h t inte nämns på rollspelskonfirmationens hemsida. Faktiskt inte "Svenska kyrkan" heller, utan bara ungdomsorganisationen.