OK, som ni vet försöker jag vara normkritisk, genusmedveten, inkluderande och en alltigenom snäll och fin människa när jag skriver rollspel. En del tycker säkert att jag är för snäll. Men dom tänker jag inte lyssna på.
Jag har ett uttryck som jag skulle vilja ha hjälp med. Jag beskriver två SLP:er i >Human som "vackra som grekiska statyer".
En av mina korrläsare tyckte att det eventuellt kunde störa någon, och det fick mig att börja fundera. Jag skulle alltså vilja att ni tar på er era allra starkaste normkritiska, inkluderande och snällfascistiska glasögon och betraktar det hela.
Sedan vill jag att ni förklarar för mig huruvida ni, med sagda glasögon på, ser uttrycket/användningen som problematisk, på vilket sätt ni finner den problematisk, och hur den skulle kunna ändras utan att andemeningen gick förlorad.
Andemeningen som alltså är att personerna ifråga har samma typ av linjer etc som grekiska statyer, och är attraktiva enligt samma typ av skönhetsideal. Möjligen exklusive det här med att ha liten snopp.