Det har gått mycket bra för More than Human. När jag skeppat iväg förhandsbokningarna så kommer jag att ha sju exemplar kvar. Det betyder att jag fick iväg typ 60 böcker fram till och med en vecka eller två efter att spelet officiellt släppts. Jag har dessutom ingen aning om hur det går för spelet hos Bokus och Adlbris och andra, men Vulkan meddelar att "det går bra" och det "känns som vårt lager kommer gå åt".
Så; det är alltså dags för en andra tryckning. Jag har just fått tumme upp från Vulkan avseende när fakturor kommer, så jag kan planera allting så jag slipper lägga ut 20 papp samma månad. Jag har såklart ingen aning om marknaden kanske redan är mättad. Kanske blir jag sittande med 100 ex ingen vill ha. Men det får väl vara så, då.
Nå; anledningen till att jag postar är såklart för att jag funderar på vad jag ska fixa i andra tryckningen.
Det jag VET att jag ska göra är:
- Ljusa upp illustrationerna på s. 161, 165, 218, 239, 257, 261 samt omslaget.
- Göra kapitelmarkörerna så långa att de inte kapas när sidorna skärs till.
Några andra saker ni märkt? Är något exempel konstigt? Ligger saker i fel ordning? Fattas information? Jag har mycket goda möjligheter att bygga om spelet inför andra trycket nämligen.
Så; det är alltså dags för en andra tryckning. Jag har just fått tumme upp från Vulkan avseende när fakturor kommer, så jag kan planera allting så jag slipper lägga ut 20 papp samma månad. Jag har såklart ingen aning om marknaden kanske redan är mättad. Kanske blir jag sittande med 100 ex ingen vill ha. Men det får väl vara så, då.
Nå; anledningen till att jag postar är såklart för att jag funderar på vad jag ska fixa i andra tryckningen.
Det jag VET att jag ska göra är:
- Ljusa upp illustrationerna på s. 161, 165, 218, 239, 257, 261 samt omslaget.
- Göra kapitelmarkörerna så långa att de inte kapas när sidorna skärs till.
Några andra saker ni märkt? Är något exempel konstigt? Ligger saker i fel ordning? Fattas information? Jag har mycket goda möjligheter att bygga om spelet inför andra trycket nämligen.