I mitt superhjälteregelsystem >Human har jag beslutat att beskriva varje superkraft i tre delar: Dels ett citat eller miniprosa "inifrån världen", dels en konkret beskrivning av kraften och dels regelmekaniken, hur kraften köps och används.
Nå; skit i mekaniken, här tänkte jag bara lite snabbt presentera några såna där "citat" jag producerat om olika krafter. Jag är medveten om att jag inte på något vis är någon stor författartalang, men min förhoppning är att producera åtminstone hyfsat kvalitativt material.
Det här är de jag hittills skrivit om "kontrolkrafter". Vad tycker ni? VIlka funkar, vilka gör det inte? Tycker ni förmågorna är balla efter att ha läst dem, eller bara lite töntiga?
Aerokinesi (vindkontroll)
Nå; skit i mekaniken, här tänkte jag bara lite snabbt presentera några såna där "citat" jag producerat om olika krafter. Jag är medveten om att jag inte på något vis är någon stor författartalang, men min förhoppning är att producera åtminstone hyfsat kvalitativt material.
Det här är de jag hittills skrivit om "kontrolkrafter". Vad tycker ni? VIlka funkar, vilka gör det inte? Tycker ni förmågorna är balla efter att ha läst dem, eller bara lite töntiga?
Aerokinesi (vindkontroll)
Ända sedan skoltiden hade Jennie tyckt om att tända eld på saker. Att se något brinna var förlösande. Bara mata elden med all sin ilska, all sin ångest, all sin frustration. Elden blev hennes älskare, hennes fokus. Den åt upp allt mer av hennes tankar, av hennes jag. Till slut var det bara elden kvar. Elden som vill äta, förgöra, allt omkring sig…