Nekromanti [>Human] Första skiss på omslag

solvebring

Superhero
Re: Bättre jargong tack

Troberg said:
* Det är en väldigt skev könsfördelning på omslaget, den borde vara 50/50, och så borde det vara med alla etniciteter, religioner, funktionshinder, åldrar, politiska övertygelser och musiksmaker. :gremwink:
Var vänlig och ta det lugnt med den här sortens sarkasm och pikar, så slipper vi onödiga bråk.

Se detta som en förebyggande moderering, i all välmening.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
GnomviD said:
Den smala bilden ger f.ö. en rätt skön bio-känsla. Om det är något du vill ha.
Precis det jag vill ha, ja =)

More than Human är ju rätt mycket tänkt som ett Iron Age eller Widescreen Age-spel, och framför allt i det senare fallet är ju breda frames och så lite av signumet...

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
MattiasLejbrink said:
Okej, här är en skiss på hur jag menade, obs konceptskiss.
Hm. Jag fattar hur du tänker. Jag har en logga jag kan använda.

Det jag måste fundera på är om det bryter för mycket mot min minimalistiska smak... Hm. Vi får se. I will take it under consideration.

Cybot

Mest spelbar
krank said:
MattiasLejbrink said:
Okej, här är en skiss på hur jag menade, obs konceptskiss.
Hm. Jag fattar hur du tänker. Jag har en logga jag kan använda.

Det jag måste fundera på är om det bryter för mycket mot min minimalistiska smak... Hm. Vi får se. I will take it under consideration.
Eller så skulle du helt enkelt kunna flytta upp "Ett rollspel om människor med superkrafter av Mikael Bergström" till vänstra övre hörnet. så att den speglar More than Human.
Håller du den i liten stil så ser man ändå More Than Human först.

Sen blir det också lite "Warner Bros Represents...a Mikael Bergström Movie...In cooperation with Apocalyptic Visions...More Than Human" känsla över det hela. Tycker jag i alla fall.

MattiasLejbrink

Swordsman
Cybot said:
Eller så skulle du helt enkelt kunna flytta upp "Ett rollspel om människor med superkrafter av Mikael Bergström" till vänstra övre hörnet. så att den speglar More than Human.
Håller du den i liten stil så ser man ändå More Than Human först.
Skulle nog funka!

Troberg

Sinister eater

Jag ber om ursäkt om någon tog illa upp, jag bredde på så mycket att jag hoppades att skämtet skulle vara uppenbart, speciellt tillsammans med smileyn. Jag menar, skulle man haft med alla de personer som skulle behövts för att klara de kraven så skulle man totalt effat upp bildens vision och syfte, genom att ha en helt omotiverad folkmassa i den.

Det var ett lite skämt i all välmening, så jag hoppas ingen tar det på allvar.

Recca

Femme Fatale

Troberg said:
Jag ber om ursäkt om någon tog illa upp, jag bredde på så mycket att jag hoppades att skämtet skulle vara uppenbart, speciellt tillsammans med smileyn. Jag menar, skulle man haft med alla de personer som skulle behövts för att klara de kraven så skulle man totalt effat upp bildens vision och syfte, genom att ha en helt omotiverad folkmassa i den.

Samma typ av skämt som flashbacks forum bjuder på typ. Jätteroligt.

solvebring

Superhero

Troberg said:

Förstår det, men med den senaste tidens bråk i faggorna gör sådant mer skada än nytta. Fast man inte menar något med det så tenderar dessa små men i rätt/fel sammanhang lite vassa skämt att uppröra, och så är vi igång igen. Därav försöker jag hålla dem nere innan det hinner ske.

I övrigt hänvisar jag till PM eller dylikt, om man önskar diskutera eller överklaga en moderering (i det här fallet en enkel tillsägelse), så att vi inte äter upp den här tråden med att diskutera modereringar – i enlighet med Regel 9.

solvebring

Superhero

Recca said:
Troberg said:

Samma typ av skämt som flashbacks forum bjuder på typ. Jätteroligt.
Leave it.

Troberg

Sinister eater

solvebring said:
I övrigt hänvisar jag till PM eller dylikt, om man önskar diskutera eller överklaga en moderering (i det här fallet en enkel tillsägelse), så att vi inte äter upp den här tråden med att diskutera modereringar – i enlighet med Regel 9.
No problem, jag ville inte ifrågasätta modereringen, bara undvika att någon tog det på allvar, och därmed bråk.

solvebring

Superhero

Troberg said:
solvebring said:
No problem, jag ville inte ifrågasätta modereringen, bara undvika att någon tog det på allvar, och därmed bråk.
Aha, okej. Missförstod din intention där, ber om ursäkt för det. Nå, det är bra. :gremsmile: