Nekromanti [>Human] - Illustrationstråd; motiv och idéer

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Det viktigaste först: den som påkomms med att i den här tråden skriva inlägg som på något sätt attackerar någon annan rollspelsmakare eller person öht kommer att få se sitt inlägg ivägkastat. Jag vill diskutera mina bilder, inget annat.

Så till väsentligheterna:

Om spelet, kort:
Jag har ett superhjältespel som heter More than Human. Spelvärlden som kommer att skickas med har arbetsnamnet End of the world as we know it, eller på svenska "Slutet på världen så som vi känner den". Korta drag: 1987, superhjältar kom i en våg 1967 och nu en våg precis i kampanjens start. Annars inga. Det är ganska skitigt, personligt, föga heroiskt. Personer viktigare än myten

Jag sitter och pillar med kommande illustrationer. Inte helt säker på vem som ska göra dem än, men jag vill gärna vara förberedd när pengar och konstnärstid finnes.

Så; jag tänkte beskriva en SLP jag vill ha gestaltad, och vill ha förslag på motiv.

Första SLP:n är Felicia "Night Mare" Knight. Tjej, teleportör, punkare. Ganska liten, kort svart hår. Ofta sliten jeansjacka med T-shirt under, buxor med punkhängslen. Är med i den hemliga organisationen "S". Gillar lakritsbåtar.

Några riktlinjer:
- Inga sexuella poser, eller sånt som framhäver sexuella attribut. Hon är för all del söt, om man gillar korta punkare, men jag vill inte att det ska vara fokus i bilden.
- Ingen undergivenhet. Inte spöad, upphängd på vägg, fångad i bur och hjälplös.
- Nakenhet eller delvis nakenhet tänkbart om det fyller en funktion som INTE ALLS handlar om betraktarens sexualdrift. Aldrig "bara för att", eller "för att sex säljer" eller "för att det brukar vara så".
- Idealet är en bild utan så mycket bakgrund; gärna nån eller nåt för henne att intergagwera med, men ffa detaljerade bakgrunder kostar pengar. Men om du kommer på en schysst bild som kräver bakgrund go for it.
- Av 8 gjorda illustrationer är hittills 4 med män och 5 med kvinnor - i den med både kvinna och man är det en kvinna som trycks upp mot en vägg av en man. Det gör alltså inget om den här, eller nån annan bild jag ber om hjälp med, innehåller motsatsen - alltså en man som domineras av en kvinna.

Nån som har några idéer?

EDIT: åh, en sak till: Jag tar såklart också emot förslag på komplettering/ändringar av riktlinjer. Och riktlinjerna kan komma att se olika ut för bilder jag frågar om senare.

EDIT 2: En förvarning; jag har blivit informerad om att jag brukar upplevas som otrevlig när jag svarar på folks förslag i såna här trådar. Att jag anfaller enskilda exempel, och att jag undanhåller viktig information så att folk inte kan svara riktigt. Om jag gör så här, säg till för fasen - jag försöker bli bättre.

Laowai

Hero
Med "inte spöad" menar du då att hon inte ska ligga slagen till marken och i sin motståndares nåd, eller att hon inte får ha åkt på stryk alls?
För en cool bild skulle ju annars vara Nightmare, aningens påpucklad, blödande sår på kinden, som får tag i ett armeringsjärn/fälgkors/en glasflaska och just ska till att dänga den i skallen på den lede fi.
Ser henne aningens ihopkrupen som för att lura skurken "ååh, jag är allt nere för räkning, bäst att du kommer och avslutar jobbet" med sitt nyfunna tillhygge gömt bakom sig.
Funkar?

KamiFisk

Hero
Klassisk beatdown view.
Står bredbent över en person ena armen höjd medans andra håller i den halvliggande personens krage.. återkommer mitt g har typ slutat funka..

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag vet inte hur du tänkt dig att teleporteringen ska fungera. Teleportering av Nightcrawler-typen fungerar i en serie då man har flera rutor på sig att visa att figiren flyttar sig från en plats till en annan. Om det däremot är en ensam illustration skulle jag låta henne använda små portaler som hon kan kliva igenom eller sträcka sig igenom. Man skulle då kunna visa hur hon stjäl någonting (till exempel lakritsbåtar) genom att stå på en plats och låta handen dyka upp på en annan.

Eller följande förslag: Hon stjäl mössan/hjälmen från en polis. Polisen står vänd mot kameran och ser förvånad ut. Huvudbonaden har precis lämnat hans huvud. Felicia är bakom honom, men uppenbarligen för högt upp för att kunna nå marken. Hon har båda händerna på huvudbonaden. Underdelen av hennes kropp håller på att upplösas eller försvinna i ett rökmoln.

(Ja, det är sådant jag tror att punkare ägnar sig åt.)

/tobias

krank

Laowai said:
Med "inte spöad" menar du då att hon inte ska ligga slagen till marken och i sin motståndares nåd, eller att hon inte får ha åkt på stryk alls?
För en cool bild skulle ju annars vara Nightmare, aningens påpucklad, blödande sår på kinden, som får tag i ett armeringsjärn/fälgkors/en glasflaska och just ska till att dänga den i skallen på den lede fi.
Ser henne aningens ihopkrupen som för att lura skurken "ååh, jag är allt nere för räkning, bäst att du kommer och avslutar jobbet" med sitt nyfunna tillhygge gömt bakom sig.
Funkar?

Schysst tanke; enda nackdelen är väl eventuellt att hennes kraft inte riktigt framkommer.

Hur fasen visar man teleportation på ett schysst sätt?

krank

Gurgeh said:
Jag vet inte hur du tänkt dig att teleporteringen ska fungera. Teleportering av Nightcrawler-typen fungerar i en serie då man har flera rutor på sig att visa att figiren flyttar sig från en plats till en annan. Om det däremot är en ensam illustration skulle jag låta henne använda små portaler som hon kan kliva igenom eller sträcka sig igenom. Man skulle då kunna visa hur hon stjäl någonting (till exempel lakritsbåtar) genom att stå på en plats och låta handen dyka upp på en annan.
Bra tankar. I kampanjen där hon varit med är hennes teleportation ögonblicklig, utan varken moln eller portaler. Men det kan ju ändras.

Gurgeh said:
Eller följande förslag: Hon stjäl mössan/hjälmen från en polis. Polisen står vänd mot kameran och ser förvånad ut. Huvudbonaden har precis lämnat hans huvud. Felicia är bakom honom, men uppenbarligen för högt upp för att kunna nå marken. Hon har båda händerna på huvudbonaden. Underdelen av hennes kropp håller på att upplösas eller försvinna i ett rökmoln.
Den här gillade jag. Den, eller nån variant av den. Försöker föreställa mig en vettig bildkomposition...

KamiFisk

Hero
Frihet: mörk bild ett teleporterings moln sedan ser man henne lite länge bort armarna bakåt smil/skratt glatt samtidigt som hon flyger genom luften.
Ungefär denna posen http://fc05.deviantart.net/fs33/f/2008/298/b/9/Free_Fall_by_koenigpersoenlich.jpg

Står rak i ryggen samtidigt som hon blir upplöst i små partiklar(vet inte hur hennes förmåga ser ut) som att man med en höghastighets kamera fångat hennes teleportation i just rätt ögonblick.
En nice effekt.
http://adonihs.deviantart.com/gallery/7848546#/d2ntgxe

Laowai

Hero
Om det är portaler hon använder (awesome) så funkar kanske en blandning av min och gurgehs.
Hennes underkropp står fortfarande på backen, på väg att ta sig genom portalen, medans hennes lverkropp precis har tagit sig ut genom portalen bakom skurken, tillhygge på väg mot uslingens bakhuvud.

Eller så kan hon vara omgiven av ett rökmoln, snett bakom-ovanifrån, och framför banditen kan ett mindre rökmoln i samma färg hålla på att lösas upp.

krank

Laowai said:
Eller så kan hon vara omgiven av ett rökmoln, snett bakom-ovanifrån, och framför banditen kan ett mindre rökmoln i samma färg hålla på att lösas upp.
Absolut! Kombinerat med "askmolns"-effekten McFisk bidrog med och en lagom dynamisk pose på henne så tror jag det kan bli assnyggt. Järnrör och allt. Awesome.

Laowai

Hero
Askmolnseffekten är balls to the wall awesome tbh. Om det dessutom går att ha gnistor i den, som att vinden har tagit tag i en glöd, kan det nog bli ännu tuffare :gremsmile:

w176

Förlorad dotter
Hon lägger om en skada efter en fight tillsammans men en skadad kompanjon. Hjältar blir skadade, det gör ont att vara hjälte. Kön på kompanjonen kvittar. Den som bli omlagd är i en sårbar roll, den som lägger om i en vårdande om man ser till genus.

Eller så gör du två män som lägger om varandras skador, om du verkligen vill bryta genussteriotyper..

Laowai

Hero
Fast är det senare förslaget inte aningens opraktiskt? Eller du kanske inte menade samtidigt =)

För två skadade män, där de i tur lägger om varandras sår är väl inte så ostereotypt? Det händer väl iallafall ganska ofta i diverse krigsfilmer?