Nekromanti [>Human] - It has arrived!

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Flytta den här tråden till Promoforumet om det känns relevant...

Nå, idag fick jag trenne lådor innehållandes sammantaget 76 styckna exemplar av More than Human. Bindningen känns stabil, omslaget högkvalitativt (om än väldigt mörk, baksidan ser lite knepig ut eftersom man inte ser att det är en bild där ens).

Negativa saker:
- Jag överskattade precisionen vad gäller beskärningen, och mina praktiska "hitta rätt kapitel snabbt"- lappar är försvunna på många håll. Synd, men ingen katastrof.
- Alla färgbilder är mörka. På de flesta spelar det inte jättestor roll, men ett par av de med mörkare hy blev lite konstiga.

Unboxing-bilder och annat finns på More than Humans facebooksida:

http://www.facebook.com/morethanhuman.se

(Och ni har väl Gillat >Human?)

Jag är överlag nöjd; böckerna är snygga och lättbläddrade, och strukturen blev bra.

Såhär ser det ut, fördelningsmässigt:

Totalt i min ägo: 76st
Förbokat: 33st
Varav betalat: 27st

Om jag räknar med att de kvarvarande 6 personerna betalar (jag kommer att dra iväg ett PM om ett par dagar och se över hur det går) så kommer jag att ha 76-33 = 43 exemplar med mig till Gothcon.

Om jag säljer alla 43 så får jag in 43*200 = 8600, vilket är lite drygt en tusenlapp lägre än det jag betalar för trycket den månaden. (Förköpsbetalningarna ej inräknade; de pengarna har gått till annat under månaden, bland annat illustrationer). Men, det skulle betyda att jag inte behöver leva på vatten och bröd under kommande månad iaf =) Jag kommer då att försöka lägga undan åtminstone 4000:- eller så av de pengarna, och kombinera dem med ytterligare 6000:- för att göra en till tryckning senare. Det är ju 30 dagars betalning på tryckfakturan, så antagligen behöver jag inte ens vänta speciellt länge...

Efter Gothcon kollar jag lagerstatus för de 25 som ligger hos Vulkan just nu. Om de ligger kvar tänker jag försöka sälja in dem hos SF-bokhandeln samtidigt som andra tryckningen körs.

krank

Andy said:
Lekbergs vill ha 5 ex. Tar jag det via Vulkan?
Japp, jag tror det blir enklast. Då får ni ju faktura och grejer...

Jag ska dock säkerställa att de fattat att de ska ta 200:- per bok. Jag har inte riktigt fått några klara besked från dem ännu... Jag hör av mig när jag är säker!

Arfert

Facit
Tryckeriet verkar göra bilderna mörkare, samma sak med F!s omslag.. men jag tycker det ser OK ut... Men antar att det var samma vid provtrycket?

Man kan kanske lätta bilderna lite inför nästa upplaga.

krank

Arfert said:
Tryckeriet verkar göra bilderna mörkare, samma sak med F!s omslag.. men jag tycker det ser OK ut... Men antar att det var samma vid provtrycket?
Jag hade olyckligtvis inte tid med något provtryck den här gången; marginalerna var för små.

Jag kommer nog att ljusa upp några av bilderna. Inte alla, men de som nu är lite för mörka.