Nekromanti [>Human] - korrläsning av regler/spelvärld

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
More than Human är ett rollspel om människor med superkrafter, som jag jobbat på i ett par år nu.

Spelet är ganska traditionellt (spelledare, spelare, fokus på inlevelse i rollpersonen, handlingresolution etc), och försöker skapa en känsla av att det är "på riktigt" snarare än att det är "som i serietidningarna". Mindre spandex, mer "vad skulle hända". Vad skulle du göra om du fick superkrafter? Inspirationen kommer från Zenith, Watchmen, X-men på 80-talet (Claremont), TV-serierna Heroes, Alphas och the 4400.

Jag insåg just att regelsystemet, förutom ett par illustrationer, stått och varit textmässigt klart ett tag nu. Det känns som det är dags att kalla in korrläsare och speltestare.

Är du intresserad? Spelet består av två delar; regelsystem och spelvärld. De kan läsas separat. Varje del är ungefär 100 sidor totalt.

Borde jag erbjuda någon form av belöning för sådant här? Det är ju trots allt en hel del sidor att ta sig igenom. Om du inte är intresserad just nu, vad skulle kunna göra dig intresserad? En annan pitch? Exklusiva förhandstittar på illustrationer? Att få ett gratisexemplar av spelet när det kommer ut?

krank

Måns said:
När är deadline? Och tillräcklig morot för mig hade varit ett ex av spelet. :gremsmile:
Deadline, ska man ha en sån också? =)

Vad är lämpligt? Jag tänkte börja layouta i november eller så, så att jag har nov+dec på mig för den biten och kan skicka till Vulkan i januari nån gång.

Och om du tar dig igenom alla kapitel, och kommenterar saker i alla eller iaf tillräckligt mycket för att jag ska känna att du inte bara snabbat dig igenom projektet, så kan nog ett ex av spelet skakas fram =)

krank

Möller said:
Jag borde kunna korra regeldelen.
Vet du, det är helt sant. Lägger in dig. Eller skickar PM, om sharing-skiten fortfarande inte funkar.

Mogger

Hipsteranka
krank said:
Deadline, ska man ha en sån också? =)

Vad är lämpligt? Jag tänkte börja layouta i november eller så, så att jag har nov+dec på mig för den biten och kan skicka till Vulkan i januari nån gång.
Två månader alltså? Jag ska fundera lite, ge mig en dag eller så.

krank said:
Och om du tar dig igenom alla kapitel, och kommenterar saker i alla eller iaf tillräckligt mycket för att jag ska känna att du inte bara snabbat dig igenom projektet, så kan nog ett ex av spelet skakas fram =)
Hehe. Well, det kanske låter omvänt, men för att jag inte ska tröttna eller glömma bort efter någon vecka så är det bra att ha bett om någon form av ersättning. Då har jag ju krav på mig! :gremsmile:

krank

Ulfgeir said:
Har ju korrat en del av dina tidigare verk, så kan ju lätt köra den här med.

/Ulfgeir
Du har PM!

krank

w176 said:
Du kan ju sätta ut belöningar som "Döpa en SLP"
Inte alls en tokig idé. Jag menar, alla SLP:er är ju redan döpta, men det finns sex namnlösa och för närvarande könlösa rollpersons-"mallar" man skulle kunna låta folk döpa...