Nekromanti [>Human] - Kortlek?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jo, appropå det här med att jag alltid har en massa projekt... Det här är faktiskt ett gammalt, som jag tänkt göra länge men inte hunnit. Kanske inte gör saken bättre, men:

Jag gillar kort. Kort är enkla att hantera, enkla att ta med sig. Så jag kläckte idén med vapenkort. Eller, jag stal den nog från nåt annat spel. Och sen tänkte jag: Det finns ju en massa annat som kan vara kort också. Typ handlingar i strid, det fåtal tabeller som används... Och borde inte rollformuläret kunna göras i kortform också? Och borde man inte kunna konstruera sina krafter rent visuellt, genom att plocka kort och lägga dem framför sig?

Så jag har börjat göra lite kort. Tre kategorier först och främst: Vapen, praktiska tabeller, och stridshandlingar. När de är färdiga kan jag ge mig på egenskaper, kraftegenskaper, bakgrunder, komponenter.

Nedanstående är en snabb skiss jag snodde ihop på en halvtimme. Det är alltså ganska skissartat, jag har inte ens jämkat med stilmallarna för själva spelet och så (indrag, stycken, whatever). Jag funderar på att göra en enkel måttstock som illustration till "Avstånd"-kortet, och kanske en fot eller två till Förflyttning.

https://www.dropbox.com/s/lifc4c9c41mx5mf/kortlek.pdf

Åsikter?