Nekromanti [>Human] Kryonisk? Kryogenisk? Kryopreservativt?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
I min spelvärld har en alpha vid namn Doktor Null bland annat uppfunnit kryoteknik som gjort det möjligt för regeringen att "frysa ner" superbrottslingar och superterrorister.

Frågan är vad man kallar den här tekniken, de här fängelserna. Kryoniska fängelser hade ju kanske funkat, men kryonik verkar ju, iaf enligt wikipedia, framförm allt handla om att frysa ner folk som redan är döda eller väldigt nära döden.

Serietidningsordet är väl "kryogeniskt", men jag är hellre korrekt än genreföljande.

Tankar?

krank

Nevermind, hittade den här.. Om de stollar som håller på med kryonik anser att det inte bara är för dead folk så kan väl jag köpa det också.

krank

Cybot said:
Så om fängelset använder kryoteknik, är det då Kryo-Max klassat?
Kanske det.

Jag tänkte inte gräva ner mig så mycket i dem, eftersom den del av kampanjen som avhandlas i grundboken mest fokuserar på det relativt autonoma Chicagoområdet. Om det blir en fortsättning (yay fluffböcker!) så kommer fängelserna att få mer utrymme. Har en vag plan där bok 2 innehåller platser och aktörer och sånt fokuserat på USA, och bok 3 hela världen. Bok 4 kan röra sig in i andra dimensioner, om jag inte slänger in det i bok 3 också.

Om det alls blir några böcker, då.