Nekromanti [>Human] Logotyp till otrevlig organisation?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag har bestämt mig för att piffa upp More than Human litegrann, grafiskt. Och ja, jag vet att bilderna från illustratörerna redan är apsnygga. Jämfört med spelets 300 sidor så är de allldeles för få. Plus att bilder är coolt.

Så jag har börjat skissa på logotyper till alla organisationer (och en del annat). Jag har dock en jag har problem med.

Såhär ser grundpresentationen av organisationen ut:

Trots massiv mediaexponering av alfor i superhjälteformat finns det givetvis de som inte köper den bilden. Humans First är ett löst, decentraliserat nätverk av vanligt folk som av olika anledningar misstror alfor och alfafenomenet i stort.

Humans First är religiöst och politiskt obundet, och det enda medlemmarna är överens om är att alfor är ett hot mot det amerikanska samhället. En del har utöver det idéer om alfor som en kommunistisk konspiration eller att de skulle ha sålt sina själar till djävulen. De flesta menar dock att alfor antingen är genetiska olyckor eller sjuka, att de inte kan rå för sin situation – men att de har för mycket oförtjänt makt och att deras inverkan på samhället bör begränsas.

TL;DR: Det är en organisation av vanliga svenssons som hatar supervarelser. Lite inspirerat av grejer som Tea Party i USA. Det är alltså allt från rasse-skinnbulor till familjefäder.

Men... Hur ska deras logga se ut? Jag har skissat på några:

(reproduktioner av lite skisser jag gjort i anteckningsblock)

Jag är dock inte helt nöjd. Tanken är att jag vill att symbolen ska funka i olika sammanhang: på pins- T-shirts, sprayade på husväggar... den ska vara ganska enkel att komma ihåg, ha en hyfsat tydlig association till rörelsens "grej", det här med att människor bör komma före alfor.

Jag vet inte ens om det är nödvändigt att ha med H och F. Det kanske ska vara något helt annat?

Tips om du har en idé du snabbt vill dela med dig av: Skissa i typ paint,markera, kopiera, gå till http://snagg.ly, klistra in. Vips, så har du en url att dela med dig av.

EDIT: Kompletterande info för dig som inte har koll på >Human:

Det utspelar sig 1987, det finns supervarelser som kallas alfor. De kom i en första liten våg på 70-talet, men det kommer en ny stor våg alldeles i början av den officiella kampanjen.

krank

Jag har försökt ta med all relevant info om organisationen ovan, men svarar gärna på frågor.

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Vad sägs om nån slags variant på den där Vitruvianska mannen eller vad fasiken han nu heter, som DaVinci gjorde...

Och tro mig, du vill inte ha en skiss av mig, inte ens en snagglydagglywraggle-variant =)

Bassejr

Hero
Jag gillade variationen på hakkorset. Om det är en kristen organisation, vad sägs om någon lite icke-ortodox variation på någon kristen symbol som ingen använder så mycket? Ett kors med nedåtvinklade "hakar" som armar? som en liten refferens till "Aryan Nations", tänker jag, fast med båda armarna pekande nedåt. Om du uttryckligen vill att de ska vara rasistiska, vill säga.

Annars kan du ju försöka hitta någon annan rasistisk symbol, och modda den lite. Tea Party-rörelsen själva har ju Ormen, med "Don't tread on me". Den skulle du kunna låna, och göra om lite. "Don't Save me" eller "Don't alfor me", eller nåt...

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Inga teckningar.

Men det jag tänker är att organisationen tror sig ha monopol på sanningen, de anser sig upplysta, så något sånt kanske.

Ett tänt ljus (stearin eller glödlampa) om given av mörker kanske. Jag tänker mig att de har en ganska konservativ logo, gammaldags så att säga.

/M

krank

Bassejr said:
Jag gillade variationen på hakkorset.
Nackdelen är att det inte riktigt är en rasistisk organisation, åtminstone inte i traditionell mening. Och jag har svårt att tänka mig "vanligt folk" ställa sig bakom en swastika, liksom. Jag mest experimenterade med vad jag kunde göra med ett H och ett F...

krank

Magnus Seter said:
Inga teckningar.

Men det jag tänker är att organisationen tror sig ha monopol på sanningen, de anser sig upplysta, så något sånt kanske.

Ett tänt ljus (stearin eller glödlampa) om given av mörker kanske. Jag tänker mig att de har en ganska konservativ logo, gammaldags så att säga.

/M
Ljus av något slag är inte alls en dålig idé. Ska fundera på saken. Får se vad jag kan hitta på som enkelt kan sprayas på en husvägg =)

krank

God45 said:
Sitter på ipad så kan inte rita just nu men vad sägs om ett X med en cirkel mellan de övre armarna så att det både ser ut som en abstrakt symbol och en människa?
Hmmm... Lite såhär?

Jag gjorde en variant också, med ett "A" (för Alfa) står nedanför människan.

Inte helt illa, får jag väl säga.

krank

markuslinderum said:
Vad sägs om nån slags variant på den där Vitruvianska mannen eller vad fasiken han nu heter, som DaVinci gjorde...
Jag gjorde ett försök, men tyvärr blir the vitruvian man väldigt lätt the cthuloid inbred när man förenklar honom tillräckligt för att realistiskt kunna sprayas på en husvägg:

God45

#PrayersForBahakan
krank said:
God45 said:
Sitter på ipad så kan inte rita just nu men vad sägs om ett X med en cirkel mellan de övre armarna så att det både ser ut som en abstrakt symbol och en människa?
Hmmm... Lite såhär?

Jag gjorde en variant också, med ett "A" (för Alfa) står nedanför människan.

Inte helt illa, får jag väl säga.
Blev riktigt bra med A:et i bottnen tyckte jag :gremsmile:

krank

God45 said:
Blev riktigt bra med A:et i bottnen tyckte jag :gremsmile:
Visade för en av kampanjens spelare, och han förstod inte riktigt vad den föreställde först, men tyckte att den funkade. Så om jag inte hittar nåt bättre...

Sen finns det säkert falanger som t.ex. använder hakkorsvarianten, men jag tror nog att jag tills vidare kör med korsvarianten.

God45

#PrayersForBahakan
Har Humans First någon para-militär gren som behöver sin egen symbol? För då skulle de kunna ha en triskelon eller något annat swastika liknande.

En grupp vanliga människor med avancerade militära taktiker, topp-moderna vapen och keramiska kropps-rustning dokorerade med en symbol spelaran inte känner igen borde vara ett ordentligt skrämande hot mot alla utom de allra mest mäktiga supers. Speciellt när media och politiker sedan skyller på spelarna för att de använder krafter mot "Vanliga gudsfruktiga människor". :gremwink:

Troberg

Sinister eater
krank said:
Ljus av något slag är inte alls en dålig idé. Ska fundera på saken. Får se vad jag kan hitta på som enkelt kan sprayas på en husvägg =)
Vad sägs om ett i, som ett stiliserat ljus. Kan man dessutom hitta på ett bra slagord för organisationen som börjar på I, eller döpa organisationen så att den börjar på I, så blir det ännu bättre. Lite som när de sprejar V på väggarna i V.

Edit: De mer militanta delarna av organisationen gör då naturligtvis bilder där man målat i på patroner, eller på olika sätt överlagrat i och patroner i bilden.

Edit2: Ett i ser ju lite ut som en stiliserad människa också!