Nekromanti [>Human] Namn på kraftkomponent?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
I >Human bygger man sina krafter av komponenter. Det är ganska pilligt, på ett roligt sätt. Som lego.

Jag vill gärna ha så generiska legobitar som möjligt. Dvs, så få legobitar som gör samma sak som möjligt.

Just nu håller jag på och slår ihop "illusioner", "osynlighet" och "ändra utseende" till en enda komponent.

Med andra ord: Komponent X används för att rent estetiskt lägga till något, ta bort något eller ändra på något. (Alltså, illusioner, osynlighet och ändra utseende, respektive).

Men vad ska komponent X heta? Form? Utseende? Något helt annat?

Vicotnik

Den onde
Staff member
Reflektion? Eftersom de tre egenskaperna egentligen endast är reflektioner av vad vi ser.

krank

Elmrig said:
Har du något särskilt tema för namnen?
Inte mer än att de ska vara ganska enkla och beskrivande. Vi har saker som "räckvidd", "radie" och "skada"...

krank

Två till som fått arbetsnamn men skulle behöva bättre:

EGOCENTRISK som gör att kraften bara kan användas på en själv. T.ex. teleportation (inte ta med sig folk) eller illusioner (bara skapa illusioner man håller i).

ABIOTISK som gör att kraften bara kan användas på död materia.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
EGOCENTRISK som gör att kraften bara kan användas på en själv. T.ex. teleportation (inte ta med sig folk) eller illusioner (bara skapa illusioner man håller i).
De besvärjelser i Drakar och demoner expert som bara kunde påverka magikern själv hade räckvidden "personlig", så om du använder det ordet kommer en massa gamla fossil omedelbart fatta vad du menar.

/tobias

krank

Gurgeh said:
De besvärjelser i Drakar och demoner expert som bara kunde påverka magikern själv hade räckvidden "personlig", så om du använder det ordet kommer en massa gamla fossil omedelbart fatta vad du menar.
Asbra, och det är ganska tydligt även för andra. Tror jag. =)