Jag kommer att ha med "spelledartips" i >Human. Det är saker som "det här är bra att tänka på när man bygger sin egen superhjältekampanjvärld", "såhär kan man göra för att komma in ordentligt i spelvärlden innan spel" (portaler), "det här är bra att tänka på när man bygger äventyr" (fokus, stämning och problem/lösningar, struktur, spelar-agens), "såhär kan man tänka när man hittar på SLP:er" (fästytor) och "såhär kan man planera äventyr" (spindelnätsmodellen).
Strukturen på¨boken är just nu såhär:
1. Kort intro, vad är rollspel, etc.
2. Spelvärlden 87
3. Reglelsystemet >Human
Dvs, det är ganska vattentäta skott mellan ffa spelvärld och regelverk; reglerna är "generiska" i betydelsen "icke knutna till specifik spelvärld".
Frågan är, var bör de där "spelledartipsen" ligga? Regler? Spelvärld? Helt eget, deparat kapitel?
(OBS: Jag är här alltså ute efter åsikter, som jag sedan kommer att tycka saker om. Jag hade alltså tänkt argumentera fram och tillbaks här... Så om du lägger ett förslag du INTE vill att jag ska argumentera mot för att se om det håller, vänligen markera det på något sätt.)
Strukturen på¨boken är just nu såhär:
1. Kort intro, vad är rollspel, etc.
2. Spelvärlden 87
3. Reglelsystemet >Human
Dvs, det är ganska vattentäta skott mellan ffa spelvärld och regelverk; reglerna är "generiska" i betydelsen "icke knutna till specifik spelvärld".
Frågan är, var bör de där "spelledartipsen" ligga? Regler? Spelvärld? Helt eget, deparat kapitel?
(OBS: Jag är här alltså ute efter åsikter, som jag sedan kommer att tycka saker om. Jag hade alltså tänkt argumentera fram och tillbaks här... Så om du lägger ett förslag du INTE vill att jag ska argumentera mot för att se om det håller, vänligen markera det på något sätt.)