Nekromanti [>Human] - Superkrafter (exempelgrejer)

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
  • Flytta 10p
  • (Skada 10-41p)
  • (Räckvidd 2-18p)
  • (Area 10p)
  • (Simultan 10p)
  • (Skydd 10-25p)
  • (Fasthållning 10p)
  • (Kräver: jord -5p)
  • (Kräver: växter -5p)
  • (Allmänfarlig -5p)

Krille

Super Moderator
Tack vare Apocalypse World så har jag fått upp ögonen för explicita instruktioner. Dessutom gillar jag titlar i fetstil och tillhörande poängkostnad i parentes. Det vill säga:

Flytta (10p): Använd växter för att flytta på saker.

krank

Inte alls en tokig idé!

Nackdelen är väl egentligen bara att jag då får skyffla om lite bland rubrikstorlekar, då "rubrikerna" under kraften också bara är fetstil och då funkar det obra att ha fetstil under dem.

Tack för förslaget!

Anledningen till att jag funderade på poängen först var att jag tycker att det blir enklare att summera och räkna på då...

krank

Krille said:
Tack vare Apocalypse World så har jag fått upp ögonen för explicita instruktioner. Dessutom gillar jag titlar i fetstil och tillhörande poängkostnad i parentes. Det vill säga:

Flytta (10p): Använd växter för att flytta på saker.
Av ren nyfikenhet: Säg att reglerna för hur komponenten Flytta befinner sig i en annan del av regelboken (Flytta är alltså med i alla telekinetiska krafter). Skulle du vilja ha en sidhänvisning vid varje komponent i varje kraft, och hur skulle du sätta in den i ovanstående?

krank

En till grej, you guys: Tycker ni att formatet som helhet funkar? Även om ni nu t.ex. saknar info om exakt hur man köper saker och vad de olika komponenterna gör... Funkar det? Det finns alltså... nånting i stil med 20-30 såna här. En del längre, en del kortare - alla med citat, kort beskrivning, mekanik och ett exempel (även om exempelskrivandet fått stå tillbaks tillfälligt i väntan på att jag ska bestämma mig för format. Och kanske skriva ett program som bygger formatering åt mig).

krank

• Flytta (10p): kasta runt saker med tankekraft.
  • Skada (10p): Genomslag 10 Chock 15 Skada 20