I VtR finns det så har varje vampyr något som kallas Humanity, som är ett värde mellan ett och tio som håller koll på hur mycket av sin mänskligheten vampyren har kvar. Saker som rån, mord, våldtäkt sänker Humanity.
I WoD så finns även Morality för vanliga dödliga som fungerar ungefär likadant.
I vilket fall så efter att ha erfaret allt för mycket meningslöst dödande i rollspel. Både ifrån mig själv och andra i mina olika spelgrupper. Ofta har jag spelat fantasy, och av olika anledningar så blir det ofta våld man tar till då man inte har någon annan uppenbar (eller även om man har det) lösning på problemet.
Helt enkelt. Jag har börjat lacka på det onödiga dödandet och själandet. Sedan så tycker jag att det blir kul om det uppstår strider då och då, eller action överhuvudtaget. Men när man dödar hela hushåll för att de vaknar under spelgruppens inbrott, eller jag kommer ihåg hur jag en gång skulle smyga mig i närheten utav en stuga mitt ute i ingenstans för att kolla läget bara, så kom det ut en tant som frågade vem jag var. Eh... någon minut senare så var hon död, för att jag inte riktigt var sugen på att spela min karaktär så noga, utan bara ville kolla om hon hade något att äta.
Så... Helt enkelt. Tycker ni att det är bra med ett värde som säger hur mänsklig man är, eller human, såsom i WoD? Eller blir det bara töntigt? Om du vill ha ett sådant värde, vad ska "the drawback" vara om värdet sänks på grund utav att du vart ond? Och vad för något ska sänka din mänsklighet?
Eller har du en annan lösning på mitt problem? Annat än "rollspela bättre", för ibland funkar det bara inte... uppenbarligen.
I WoD så finns även Morality för vanliga dödliga som fungerar ungefär likadant.
I vilket fall så efter att ha erfaret allt för mycket meningslöst dödande i rollspel. Både ifrån mig själv och andra i mina olika spelgrupper. Ofta har jag spelat fantasy, och av olika anledningar så blir det ofta våld man tar till då man inte har någon annan uppenbar (eller även om man har det) lösning på problemet.
Helt enkelt. Jag har börjat lacka på det onödiga dödandet och själandet. Sedan så tycker jag att det blir kul om det uppstår strider då och då, eller action överhuvudtaget. Men när man dödar hela hushåll för att de vaknar under spelgruppens inbrott, eller jag kommer ihåg hur jag en gång skulle smyga mig i närheten utav en stuga mitt ute i ingenstans för att kolla läget bara, så kom det ut en tant som frågade vem jag var. Eh... någon minut senare så var hon död, för att jag inte riktigt var sugen på att spela min karaktär så noga, utan bara ville kolla om hon hade något att äta.
Så... Helt enkelt. Tycker ni att det är bra med ett värde som säger hur mänsklig man är, eller human, såsom i WoD? Eller blir det bara töntigt? Om du vill ha ett sådant värde, vad ska "the drawback" vara om värdet sänks på grund utav att du vart ond? Och vad för något ska sänka din mänsklighet?
Eller har du en annan lösning på mitt problem? Annat än "rollspela bättre", för ibland funkar det bara inte... uppenbarligen.