(HUMOR) Roliga rollspelstitlar

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Användaren @damogn uppmärksammade nyss det roliga med felskrivna rollspelstitlar på Tradera. "Magilte" och "Erebalör" t.ex.

Det där är ju superroligt, tycker i alla fall jag så jag tar tillfället i akt att fråga er om era roligaste felskrivna/medvetet fellästa rollspelstitlar.

Exempel:
  • Realm of the Ice Queen = Realm of the Ice Cream (till WFRP)
  • Drakar och Demoner = Drakar och Citroner
  • Tomb of Horrors = Boob of Horrors
  • Tvillingbergen = Trillingbergen (uppföljaren förstås) @Khan
  • Torshem = Torsken
Munterheten i dessa exempel kan ju förstås diskuteras, jag är generellt en humorlös person (vilket mina modereringar snabbt avslöjar), men vi har ju samtidigt personer som @Oldtimer och @Mekanurg här som ju har en förkärlek till "Göteborgshumor", så vi borde väl kunna skapa några fantastiska titlar!

Så sätt igång! Dazzla mig med era knasigt titlar!

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag är både förvånad och lite besviken över att jag är den förste att posta någon variant på denna:

Ur Arselklotet.png

(Jag tror inte jag var först med skämtet, men den här gången gjorde jag åtminstone en egen bild)

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Jag är både förvånad och lite besviken över att jag är den förste att posta någon variant på denna:

View attachment 20879

(Jag tror inte jag var först med skämtet, men den här gången gjorde jag åtminstone en egen bild)
Spinoffen på den var väl när någon tidning som skrev om rollspel skrev "Ur Varselhålet", vilket i kombination med de båda ger bra resultat.