Nekromanti Hur är det med långtidsminnet?

RasmusL

Champion
Det här har kanske varit uppe på tapeten tidigare men hur är det egentligen med långtidsminnet på forumet? Jag letade efter någon gammal grej från förra året men det tycks som att det inte går att komma åt grejer från innan juli 2015? WTF?

RasmusL

Champion
Den interna sökfunktionen på sidan verkar tack och lov fungera även om det inte går att bläddra sig så långt men inte google-sökningar in på forumet? Och inte wayback machine på grund av robots.txt?

RasmusL

Champion
Det har varit min go-to-lösning men funkar inte nu, inte för mig iaf. Får helt keffa resultat.

RasmusL

Champion
Enbart oldsite-resultat. Något med robots.txt som skevar? Visst är det lite den (jag har liksom iiiingen aning men vill minnas att någon som jobbar med sådant sagt något om någon jävla råbbått) som styr googleträffar?

Feuflux

omjonasson.se
Jag tänkte på det häromdagen faktiskt... att en googling med "site:rollspel.nu" bara gav träffar på oldsite, men att jag direkt hittade vad jag sökte när jag använda den interna sökfunktionen.

Får väl hoppas på en total omindexering efter (det nån gång i framtiden kommande) plattformsbytet.

RasmusL

Champion
Hej igen! Jag tycker att det här är ett problem, det stör mig jättemycket att inte kunna göra site:-sökningar vilket alltid varit min föredragna metod att leta efter trådar! Jag förstår om ni inte vill lägga tid på att fixa det i och med plattformsbyte men det _har_ ju fungerat för bara ett litet tag sedan!