Nekromanti Hur använda "social bookmarking"?

Dilandau

Myrmidon
Okay, jag har testat att använda Blinklist och del.icio.us. Trevligt och så, men jag fattar liksom inte poängen.

Visst, det är bra att kunna komma åt sina bokmärken från vart än man är i världen ... men ärligt talat, alla sajter jag behöver komma åt ofta kan jag urlen på utantill. De flesta adresser är ju inte superkomplicerade att komma ihåg.

Så, vad använder ni sånna här tjänster till?

Arfert

Facit
...jag som gör sajter och design i allmänhet använder det när jag letar efter webbplatser som kan vara intressanta av olika anledningar... det kan vara hundratals... och jag har dessutom flera olika datorer jag jobbar på, så det är praktiskt att kunna komma åt dem överallt.

Johan K

Gammal & dryg
Så, vad använder ni sånna här tjänster till?
Well, inte alls faktiskt.. Som du säger, de adresser man behöver har man i skallen.
Dock så kan jag se poängen om man är ute & reser en del att ha en sådan sida, det är ju smidigt om man kan hutta upp sitt länkregister utifall man skulle behöva nått speciellt.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Hum hum... Jag testade delicious ett tag, men det blev helt sjukt segt på min dator och med mina bokmärken.

Däremot använder jag en annan tjänst (foxmarks) för att kunna komma åt mina bokmärken vart jag än är. Jag har omkring 10-20 siter jag besöker dagligen, och kanske 50 till som jag kollar av nångång i veckan för att de om det kommit några uppdateringar (olika projekt). Alltsomallt har jag 1-2000 bokmärken i min lista, och jag vill gärna ha tillgång till dem överallt.

Tanken med just social bookmarking är ju att man ska kunna dela med sig av siter och även få tips på siter som borde passa en utifrån vilka siter man rtedan besöker, etc.