Tror inte jag skulle kunna ge någon som helst akurat gissning på vissa av dessa frågorna. Väldigt mycket av det, för mig, beror på omständigheterna. Sådant som om vi ska spela eller inte, nya karaktärer eller inte, nytt rollspel eller inte, och i vilken av mina diverse "intresse vågor" (våger?) jag råkar vara i (just nu är jag i en "spela dator spel" våg, andra "intresse vågor" jag har är titta på tv-series, titta på sådant som youtube och/eller Twitch tv, läsa fantasy/sci-fi böcker, internet'ande med sådant som forum, m.m).
1a. Som sagt ovan, det kan bero på. Så för mig är det allt från en 0 tid per dag, till någon/några/många timmar per dag/vecka/månad, upp till all vaken tid mellan jag vaknar tills jag somnar igen. Så effektivt är min bredd på tid lagd på rollspel mellan 0-24+ timmar per "dag"... vilket jag är medveten om inte är särskilt hjälpsamt om man vill samla statistik för något. XD
1b. Igen, det kan variera kraftigt beroende på omständigheter. Och det är fortfarande den där "0-24+ timmar" bredden som gäller.
Det vanligaste är nog karaktärsskapande dock, när jag skapar mina karaktärer hemma. Då kan jag lägga otroliga mängder tid på det, kan ta mig dagar (och i vissa fall flera veckor) att skapa min karaktär då... för att där är ingen tidspress på mig att bli klar inom de närmsta timmarna, varpå jag kan låta min hjärna springa helt fri och riktigt gräva mig in i minsta detalj med stats, färdigheter och värdes kombinationer, utrustning, karaktärens bakgrunds historia, och allt vad det nu än kan vara. Ofta så är mitt karaktärsskapande inte helt klar förän jag faktiskt börjar spela den, och ibland har det inte varit förrän vi redan har spelat några timmar innan jag var helt klar. Har haft namnlösa karaktärer förr i början pga det, jag är dålig på att komma på namn... mest för att jag är en överambitiös perfektionist med det (som med det mesta), så namnet måste "låta rätt" på karaktären... och för att min karaktärs namn är oftast det sista jag tänker på i mitt karaktärsskapande. SL: "Så beskriv era karaktärer för varandra, vad heter de etc!" Jag: "Visst fan! Namn... det glömde jag!" XD
Andra saker jag kan lägga tid på kan vara regelläsande och liknande, världsläsande, äventyrsskapande (trots att jag inte är förtjust i att SL'a, tycker jag är väldigt dålig på det), världsskapande, och rollspels skapande oxå, bland annat... men det är rätt lite jag gör de sakerna (specielt de tre sista).
Något som jag dock gör nästan varje dag är att jag kommer hit till detta forumet och åtminstone kollar några få trådar, och ibland skriver något. Så därär det nog minst några minuter nästan varje dag. Om jag skriver något så ökas tiden rätt drastiskt till en timme eller mer (mycket mer ibland).
Dock så har jag märkt att hur aktiv jag är på detta forumet har variera. Från jag blev medlem här, och fram tills ca början av detta året, så var jag väldigt aktiv stora delar av tiden här. Jag spenderade timmar varje dag här på att läsa och skriva inlägg. Sedan runt den/de första månaden/månaderna av detta året så föll jag ifrån det rätt rejält. Där var perioder där jag inte ens kollade sidan allt på dagar. Och nu under den senaste månaden så har jag varit mer aktiv med det, åtminstone med att kolla vissa forums trådar (specifikt Eon då ju), och jag har ju då oxå skrivit något mer här och där än vad jag gjort under de ca 6 månadrna som jag inte gjorde mycket här.
Orsaken till detta har totalt korrelerat till hur mycker rollspel som jag har fått spela under sagd tid. Från ca 2003 fram tills ca årskiftet (2014-2015) så hade jag tur om jag fick spela rollspel 0-10 gånger per år (0 till en 3-4 gånge per år var nog det mest normalla). Jag var så pass hungrig för rollspel att jag tillslut började försöka hitta någonstans på nätet att, kanske inte spela, men vara i närheten av rollspel på något sätt. Och det var där någonstans som jag hittade rollspel.nu (tror det måste ha varit i samband med att jag uptäckte att EON IV höll på att skapas)... under det första tiden så kröp jag runt i hörnen oregistrerad, och tillslut så blev jag medlem... tycker synd om er stackare... jag vägg-textar ju ner hella stället ju! XD Dock så känns det som att det inte stämmer att jag registrerade mig i april 2014, känns som om jag skrivit på forumet under en längre tid än så... men jag kan ha helt fel.
I alla fall, sen då i mot slutet av hösten förra året så frågade en person här på forumet om spelare i min stad, jag tog chansen att räcka upp handen, och tillslut så i början av detta året så blev jag medlem i den spelgruppen och har då fått spela en ~1-3 gånger per månad sedan dess. Fram tills början av somaren i alla fall, sommarlov semester och allt sådant ni vet. Så nu är jag här igen i en lite större kapacitet än under de ca 5 månaderna innan sommaren.
2. Hur ofta jag tänker på rollspel per dag? Det blir väl minst en gånger per dag, en handful gånger är väl inte helt orimligt heller. Ibland mer, ibland mindre... beror ju på omständigheterna. En gång per dag är ju mycket pga att jag går till detta forum. Men det är mer under de tider där jag får spela rollspel tror jag, för då kollar jag rätt konstant med vilken dag det är, vilken dag vi ska spela, grupp chat via mobilen med de jag spelar med, mm.