Nekromanti Hur dåligt mår du?

Krille

Super Moderator
Ja, vilka krämpor (som du vill offentliggöra) lider du av just nu, och hur botar du dem?

Själv lider jag av irriterad tjocktarm sedan ett magsår som jag knaprar fibrer i mängd mot, och penslar sakta men säkert bort en vårta nedanför knogen på höger pekfinger. Åsså har jag ont i foten och är överviktig.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Heh, heh...

Det här är så dumt så jag måste delge det...

Jag har en sjukdom som de som är gamla, överviktiga eller gravida kan få. Själv är jag 19 år, tanig och kille vilket inte stämmer riktigt överens med kriterierna.
Jag har åderbrock i ena vaden.
Och doktorerna vill inte göra något åt det...

Så det kan bli...

Ost

Warrior
Lider av svår hemtentaångest. Har förhoppningsvis gått över när den väl lämnats in imorgon (om den nu blir klar till dess! :gremshocked:). Annars är det väl bara en fot som jag stukade för tre veckor sedan och som fortfarande inte är helt stabil, men den gör i alla fall inte ont. I övrigt mår jag väldigt bra.

Nero_UBBT

Warrior
Det gamla vanliga

Musarm, efter att ha gjort allting fel vid min dator och jag gör det än.
- Stolen sitter för långt ned under skrivbordet så jag måste "lyfta" armarna för att komma åt bra.
- Jag har inte såna där kuddar under handlederna.
- Detta i kombination med ständigt datoranvändande... = :gremsmirk:

+

Förslitningsskador på rygg, axlar och knän på grund av arbete på en krog, med 3 våningar och långa trappor. Vi brukar även ha sittningar, vilket leder till att på en kväll så lyfter jag grymt mycket. Värst av allt är att bära bord in och ut ur salen där vi brukar ha sittningar, det sliter mycket på en, särskilt eftersom det är svårt att lyfta på rätt sätt när det är ett stort 6 mannabord.

/ Johannes - bitter

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Mitt främsta gissel är väl mitt hörselgångseksem. Ja, jag har nåt konstigt i örat och jag vet inte varför... brukar hänga ihop med hudåkommor men några sådana har jag inte. Haft det från och till sedan förra november vilket betyder att jag fått besöka läkare lite nu och då för att de ska kunna slanga ut skiten som blir kvar längst in i örat och få recept på nya örondroppar. Haft nån antibiotikakur också... Största problemet med det här är att jag inte kan ha öronproppar. Som rockmusiker är det rätt trist att välja mellan oskyddade öron och hörselkåpor som sabbar ljudet totalt.

Sen är man väl lite väl kramgo också kanske... inget jag haft några men av än så länge (utom när det gäller att hitta snygga jeans) men... knäna lär väl börja klaga om några år. Vad göra åt detta då? Tja... man kanske skulle börja promenera.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Pollenallergi, dvs...

... astma, rinnande näsa och ögon. Fast det har blivit bättre sedan ekblomningen klingade av i Mälardalen för några dagar sedan.

Dessutom fick jag ett hitech-partikelfilter från Electrolux i födelsedagspresent i mars av en vän. Det har kört för fullt i sovrummet sedan dess och har skänkt mig astmafria nätter under maj -- what a wonder!

Feuflux

omjonasson.se
Vi börjar med de mentala problemen. :gremgrin:

Jag är hopplös på att ta tag i saker. Att plocka upp en tom kartong till vindsförrådet (för att ta ett maximalt fånigt exempel) är ett månadsprojekt (om den nu inte verkligen står ivägen) och sen får jag ångest för att jag inte bara fixar det. Vad gör jag åt ångesten då? Jo jag sätter mig vid datorn (om jag inte redan satt där) och spelar Puzzle pirates...

Att vara asocial IRL botar jag med att vara nätsocial.

Och så de fysiska grejerna.

Har sned rygg. Påpekat av skolfröken i högstadiet + mönstringsdoktorn (som såg ut exakt som doktorn i Evening Shade) utan att de sagt nåt vidare om det. :gremtongue: Inget problem egentligen (men det blir det bergis när jag blir gammal och pensionär) men om jag gör mycket ryggböjande (t.ex. traskar omkring och plockar jordgubbar) så klagar ryggen rätt omgående. Lösningen är alltså att ge fan i att gå omkring men böjd rygg.

Dålig hållning (morsan älskar att pika mig för det. Jag har ett väldigt pikande förhållande till min kära mor :gremsmile: ). Kan man säkert fixa genom att styrketräna axlarna eller nåt. Mitt gymmande är dock säsongsavslutat och vet inte när/om jag kommer dra igång igen.

Så det där med att bota grejer verkar inte riktigt vara nåt för mig. :gremlaugh:
I övrigt så är jag frisk som en lärka och har inte varit sjuk (vanliga töntförkylningar räknas inte) sedan yngre stenåldern.

Wilmer

Hero
Sned rygg

Jag har också fått diagnosen sned rygg av min skolsköterska (och jag har spelat Puzzle Pirates några gånger).

Annars är mitt största problem att jag inte kan avgöra när folk spelar dumma och när de är dumma.

Och så har jag paintballorsakade blåmärken.

Ram

Skev
Zzzzzz

Sömnbrist. Fem-månaders-dotter-relaterad. Botemedel: Hon flyttar säkert hemifrån om en sisådär 17 år...

Näsblod. Troligen stress kombinerat med att jag har använt nässpray lite väl länge. Typ femton år. Jupp, så puckad är jag. Botemedel: Troligen amputation.

Annars mår jag bara fint!

//Glow - Säng, säng, säng

Ulfgeir

Swashbuckler
Tja just nu lätt förkyld. Det går ju över (kanske)... Är ju konstant småtäppt i näsan etc så jag är antagligen lätt allergisk mot något.

Sedan närsynthet. Har typ -5.25 på det bra ögat och -6.25 på det dåliga. Lösning: Linser

Dåliga knän. Inget problem just nu, men knäna låser sig ibland under extem smärta. Är om jag fattar det rätt menisken som hamnar ikläm. Går över efter ett tag när det händer men väldigt otrevligt.

Sist men inte minst så lider min plånbok krämpor i och med att den är tom... :gremtongue: Livet är svårt för en arbetslös programmerare/nätverkstekniker.

/Ulfgeir

Skala: 1-10
1: Mår jättebra
10: Mår jättekasst

Jag ger nog mig själv en fyra. Min kropp har i princip fått gå otränad (läs: obrukad) i 23 års tid och är sålunda inte i den toppform jag efter några öl intalar mig själv att den faktiskt är.

Jag har ont i nacken och i ländryggen. Jag sover ganska dåligt. Jag oroar mig över mitt urin.

Rent mentalt så avskyr jag mig själv. Jag är ett inställsamt litet luder, och varje gång jag är trevlig mot någon som jag egentligen skulle vilja dränka i en sjö av hans/hennes egna tårar, så dör min självrespekt än en aning.

Men jag menar inte att klaga. Jag är överviktig eftersom jag njuter av choklad, ryggen värker eftersom jag sitter i alltför skumma ställningar när jag läser eller hänger vid datorn - två njutningar som tillfälligt kan distrahera mig från livets överhängande meningslöshet.

Jag avser egentligen inte bota några av mina krämpor eller mentala åkommor. Blir det för vidrigt har jag ett litet arsenikpiller under sovrumskudden.

Sålunda, när man knappat ut ekvationen, så hamnar jag på en stark och fin 4. Everything is aaaall right.

Marukusu

Hero
Så HÄR dåligt

"Ja, vilka krämpor (som du vill offentliggöra) lider du av just nu, och hur botar du dem?"

I egenskap av tonåring så lider jag av finnar, mycket på axlarna (hur fan hamnade de där?). Jag saknar nästan helt en tånagel på vänster fot efter en kollision med en 200-kilos kurd under en fotbollsmatch för ett par månader sedan och jag går ständigt hungrig, trots att jag ibland kan äta hur mycket om helst så har jag knappt gått upp ett kilo på flera år. Mina fingertoppar och naglar är söndertuggade och min stolta hårman börjar falla av, hela jag är stel som en pinne och går sönder om jag överanstränger mig. Det lär också vara fel på min blodcirkulation eftersom att jag är så jävla blek och kall året runt och så kliar det något ohyggligt överallt (jag kan knappt klia tillbaka heller eftersom att jag inte har några naglar...).
Just nu sitter jag här vid datorn (i morgonrock trots att klockan är fyra på eftermiddagen) helt övergiven av allt och alla och äter upp mig själv i brist på annan mat samtidigt som jag åmar mig över mina krämpor och fysiska nedsättningar.

Med andra ord: jag mår som vanligt.

- Danne, hungrig...

walium

Ganska töntig, faktiskt
Tja, jag kan väl dela in mina krämpor i två kategorier sådana som jag lider fysiskt av och sådana som jag lider psykiskt av.

Fysiska krämpor
Lönnfet
Kraftigt närsynt
Lätt för att få kraftigt och svårstoppat näsblod. Det var länge sedan sist men jag vågar inte lita på att min näsa funkar som den ska i alla fall.

Psykiska krämpor
Skallig, ingen överraskning med tanke på mina usla anlag på hårfronten. Samtliga av mina närmaste manliga släktingar har tappat håret innan 25, men det känns ändå lite småtrist. Lyckligtvis så har min näshårspopulation ökat i gengäld. :gremsmile:

På det hela taget är jag nog rätt nöjd ändå. Det problem som egentligen borde åtgärdas är den där lilla håriga magen som möter mig i spegeln varje dag. Visserligen har vi följts åt i snart 24 år men jag litar inte på att den egentligen är min vän. Men eftersom jag fortfarande kan se min snopp och röra mina tår vid behov så segrar latheten över fåfängan.

EchonCique

Hero
Tunga lyft?

Lyfter du mycket?

Jag är less på mitt jobb. Jag vill ha ett roligt stimulerande dagjobb. På heltid. Med hyfsad lön. Just i detta nu arbetar jag natt. I en packsal. Beroende på vart man står lyfter man mellan 5 och 20+ ton per natt. Har man riktig otur får man lyfta sisådär 30 ton på en natt om det är runt lönetider eller högtider.

Lyfta i genomsnitt 10 ton tidningsbuntar per natt, sex dagar i veckan, femtitvå veckor om året leder nog till förslitningsskador. Jag vill byta jobb. Nu.

I övrigt hatar jag innerligt när det är väderomslag. Det innebär att jag får enorm migrän och knappt kan blinka utan att det bosätter sig en hel afrikansk by i mitt huvud som bankar allt vad de kan på mig. Jag är mer pålitlig än en barometer när det gäller väderomslag.

Ost

Warrior
Re: Zzzzzz

Sömnbrist. Fem-månaders-dotter-relaterad
Sover hon i egen hage? I ett annat rum också, kanske? Det sägs att ungar sover mycket bättre om de får sova tillsammans med föräldrarna, och då sover föräldrarna också bättre. Det finns selar som gör att man kan sova med babyn på sin mage. Många blir oroliga över att man då kan vända sig i sömnen och mosa babyn, men uppenbarligen så händer det inte - det kan vara så att instinkten att vi inte ska skada våra barn styr.

Hela anledningen till att vi placerar våra spädbarn i separata rum på natten har att göra med att någon amerikansk psykolog (?), Ferber, hävdade att det var det bästa sättet att träna barns självständighet, att det var nödvändigt att de skulle vänjas av kontakten med föräldrarna. Hans rön har på senare tid ifrågasatts. Läs ex:

http://slate.msn.com/default.aspx?id=2020

Johan K

Gammal & dryg
Tjaa, vad man lider av...
Har begåvats med en allergi mot allt som har 4 ben & päls, astma, närsynt..
Mot detta så har man diverse medikament...

Ram

Skev
Re: Zzzzzz

Hon sover i egen säng och flyttas över för att käka när hon vaknar. När hon somnar då så får hon ligga kvar.

Faktum är att hon sover ruskigt bra för en såpass liten bebis. Somnar vid åtta, vaknar och käkar vid fyra och sover sedan till sex-halvsju. Problemet är att pappan hennes är en obotlig plattnacke som inte kommer i säng på kvällarna, är oduglig på att gå upp på mornarna och som tappar c:a 30p IQ om han inte får sina åtta timmar. :gremgrin:

Intressant läsning. Vi tillämpar "några minuter"-metoden på lilltjejen. Om hon är trött och mest kinkig så somnar hon nästan direkt. Annars så får man vackert ge henne den tid hon behöver. :gremwink: