baron Max Durhal_UBBT
Warrior
Vi har en dvärg som heter Kherzam-klan-Roghan-den-ödmjuke (låt er inte luras av namnet). När han och hans vän stigfinnare Tapio Goron (en Raun) hade stoppat ett Tirak anfall så fick han höra att hans gode sjömannavän hade blivit tagen som slav och förts till Takalorr. Jag slog ett lätt slag mot Kherzams lojalitet (en Roghandvörg med lojalitet 16?) och vet ni vad... det lyckades. De hade dock tur för det visade sig vara Tapios sedan länge försvunne fiende, en legoknekt som dödat hans älskare, som hade gjort sjömannen till slav. Som sagt så reste de dit (efter att Kherzam fått i sig 13 liter Kvasr) och han spydde ett antal gånger.
Frågan är vad jag skulle kunna göra nu när de är på Takalorr. De har fått i uppdrag av en köpman att frakta en värdefull last genom gatorna och det har de lyckats med, men sen då? De kommer bli skyldiga honom en jättesaftig tjänst (han är Kharziza Rezas brorson).
Frågan är vad jag skulle kunna göra nu när de är på Takalorr. De har fått i uppdrag av en köpman att frakta en värdefull last genom gatorna och det har de lyckats med, men sen då? De kommer bli skyldiga honom en jättesaftig tjänst (han är Kharziza Rezas brorson).