Bassejr
Hero
Efter att jag har förklarat för mina spelare att settingen inte bygger på "få uppdrag, döda draken, ta hem huvudet, få belöning", utan mer på att jag skulle vela att karaktärerna utforskar lite på egen hand, upptäcker världen, och sätter upp egna mål och agenda som kan vara med och påverka storyn, spelar de fortfarande kampanjen so om det var world of warcraft, och de letar efter questgivers med gula utropstecken över huvudet.
Jag har ingenting emot att skriva äventyr till spelarna, men när spelarna praktiskt taget förväntar mig att ja ska spela deras karaktärer åt dem blir det problematiskt, och onödigt stressigt och krävande för mig som spelledare, speciellt som många av dem har välbyggda, intressanta karaktärer, med mycket bakgrund att bygga på, och mycket beskriven personlighet och karaktär som går oanvänt.
Jag vet inte riktigt vad jag hoppas få för svar här, men om någon godhjärtad person kan ge mig tips eller råd, eller dela med sig av egna erfarenheter i frågan, skulle det uppskattas.
Jag har ingenting emot att skriva äventyr till spelarna, men när spelarna praktiskt taget förväntar mig att ja ska spela deras karaktärer åt dem blir det problematiskt, och onödigt stressigt och krävande för mig som spelledare, speciellt som många av dem har välbyggda, intressanta karaktärer, med mycket bakgrund att bygga på, och mycket beskriven personlighet och karaktär som går oanvänt.
Jag vet inte riktigt vad jag hoppas få för svar här, men om någon godhjärtad person kan ge mig tips eller råd, eller dela med sig av egna erfarenheter i frågan, skulle det uppskattas.