Jag är en relativt färsk spelledare och jag har ett problem som följt med sen det första äventyret jag spellede, äventyren blir inte spännande för spelarna.
Det har hänt att jag kastat in lite monster och rovdjur då och då för att piffa upp spänningen men oftast har det haft motsatt effekt, strider brukar ju ta lite tid i Eon.
Det största felet som jag gör är ofta att den största delen av mina äventyr består av att Rollpersonerna ska åka någonstans för att sedan rädda/döda/stjäla någon/nåt. T.ex resorna blir ju lätt ganska tråkiga.
Det är inte så originellt, men eftersom jag skrivit samtliga av mina äventyr själv så tycker jag det är förståeligt om man inte börjar med en jättekampanj innan man spellett några gånger.
Är det någon som har några bra tips på hur jag ska kunna lyckas med ett spännande spelmöte?
Det har hänt att jag kastat in lite monster och rovdjur då och då för att piffa upp spänningen men oftast har det haft motsatt effekt, strider brukar ju ta lite tid i Eon.
Det största felet som jag gör är ofta att den största delen av mina äventyr består av att Rollpersonerna ska åka någonstans för att sedan rädda/döda/stjäla någon/nåt. T.ex resorna blir ju lätt ganska tråkiga.
Det är inte så originellt, men eftersom jag skrivit samtliga av mina äventyr själv så tycker jag det är förståeligt om man inte börjar med en jättekampanj innan man spellett några gånger.
Är det någon som har några bra tips på hur jag ska kunna lyckas med ett spännande spelmöte?