Zire;n206758 said:
Jag har ett problem med att jag skulle behöva mappa upp vad 75 SLPs/varelser håller på med (alltså olika händelser). Jag påbörjade ett försök i excel där varje person var en rad, men det blev fullständigt oöverskådligt. Sedan satt jag halvseriöst och kollade på hur jobbigt det skulle vara att programmera något eget mot Event Store.
Är det någon som har ett tips på vad man kan använda för att hålla reda på händelser för många personer samtidigt?
Jag funderade en gång på att programmera något där man kunde mata in triggers/events och få feedback på vad som händer, typ såhär:
* Rollpersonerna går in i Hemliga Herrgården. SL triggar det eventet i programmet (som SL själv har fått definiera vad som ska hända) och då får "Greve Gunnar -1 i relation med RP:na" och "Spökena aktiveras och kommer göra ett missdåd varje dygn tills event X triggas".
* Greve Gunnar kollas upp, och om hans relation mot RP:na blir negativt så kommer trigga eventet "Skicka lönnmördare".
* Lönnmördaren kollas upp, aha, hon är mutad av RP:na sedan tidigare och tar inga uppdrag mot dem...
etc etc
Glömde helt bort idén och vet inte om det hade varit något att ha, men tanken var att mata in en jäkla massa personer/händelser/relationer och sen se vad RP:na triggar och när. Och kanske ha en "ny dag"-knapp som ger en lista på vad olika NPC tänker prioritera.